• RTBW

Min kära älskling

Vi sliter väl alla med våra budgetar stor som liten budget. Vi har bestämt oss på att hålla i våra pengar
    men ändå inte snåla.

Jag frågade mon frisör som jag pratat med om vårt bröllop nu om hon kunde och självklart kan hon inte vårt datum =(
    nåja, det finns ju fler, men så gick jag hela dagen och funderade på om jag kan fixa mitt hår själv. Jag gör det ofta och vet att det skulle gå.
    Så nämnde jag det för min 2b igår kväll, så säger han.

Kommer inte på fråga, även om jag vet att du kan så är det din dag du ska bli ompysslad och inte behöva stressa själv.

Åh, vad jag älskar honom.

• Svar på tråden Min kära älskling
  • 090801

Hihi! Ibland säger de såååå rätt saker!
    När min blivande fick reda på att min klänning "bara" kostade 4000, frågade han om jag inte ville ha en dyrare klänning! Och jag som tyckte att min redan var svindyr!

• Lovecats

Man får ju tänka på att man kommer att vara rätt nervös på dagen B. Jag skulle stå och gråta och skrika i badrummet av stressen och inte kunns koncentrera mig. Skulle knappast bli någon fin uppsättning i slutändan

Min blivande är väldigt noga med att vi ska dela lika på allt, fast jag tjänar mer och mina saker kostar mer. "Det är ju VÅRT bröllop" säger han. Själv tvekar jag, för jag har nog räknat mer på kalaset än vad han har och jag vill inte att han ska känna sig lurad, eller att han har tagit sig vatten över huvudet. Samtidigt är det fint att han verkligen är så "all in".

• Hemlig2009

Vi har helt gemensam ekonomi då vi nu ska gifta oss och dessutom köpa hus. Alla pengar går in i samma pott och alla utgifter också. Så också till vårt lilla bröllop. Spelar ingen roll om min klänning skulle råka bli billigare än min sambos kostym eller tvärtom. Så här kan ingen ta sig vatten över huvudet. Smidigt.

TS, det var väldigt fint sagt av din sambo. Det visar att han är väldigt mån om att du ska må bra.

• Marie88

Ibland så överraskar dem en, eller hur? Härligt...!

• Humlanhubbe

Naaww..det var sött!Min man hade samma resonemang när jag började prata om att binda egen bukett..tack kära man för att du avstyrde det hela,det hade varit övermäktigt mig den Dagen :-O

• anja1661

så sa min sambo oxå när jag letade runt efter billiga privata frisörer och makeup artister.

men vill inte du gå på salong typ eller? frågade han mig...jo...sa jag. men det är dyrt.
    ja men hur många gånger sak vi gifta oss då, undrade han!!

så nu e frisör o make up o naglar bokade!!

• RTBW

Ja, dom är goa våra blivande män!!!!!!

grattis till oss alla =)

Svar på tråden Min kära älskling