• J D

Göteborg-Puttgarden, kostnad?

Hejhej alla ni som har åkte eller planerar att åka Gbg-Puttgarden! Hur mkt har denna resa kostat er (alltså enbart resan)? Hur åkte ni då?

Oerhört tacksam för alla svar .

• Svar på tråden Göteborg-Puttgarden, kostnad?
  • Tx2

Här kan du hitta pris på färjebiljetten. Helsingborg-Helsingör samt Rödby_Puttgarden.
    scandlines.se/SEFront/Front_SE

Sedan tillkommer bensin o bil-kostnaden.

Tänk på vikten så ni inte åker dit på det.

• J D
    Tx2 skrev 2008-11-07 14:48:35 följande:
    Här kan du hitta pris på färjebiljetten. Helsingborg-Helsingör samt Rödby_Puttgarden. scandlines.se/SEFront/Front_SESedan tillkommer bensin o bil-kostnaden.Tänk på vikten så ni inte åker dit på det.
    Tack, vi har redan kollat på det men jag tänkte höra om det fanns ngn som har åkt och vad de betalade så det blir lite mer konkret .
  • Tx2

Fast det beror väl på vad för bil man har och hur mycket bensin/diesel/etanol den drar? Det borde ni väl själva kunna klura ut på ett ungefär genom att kolla upp sträckan som ni skall köra?

• J D
    Tx2 skrev 2008-11-07 15:10:32 följande:
    Fast det beror väl på vad för bil man har och hur mycket bensin/diesel/etanol den drar? Det borde ni väl själva kunna klura ut på ett ungefär genom att kolla upp sträckan som ni skall köra?
    Alltså, vi vill bara ha en generell uppfattning om kostnadsläget. Vi var lite less på att räkna här och tänkte att vi kunde använda forumet till detta. 
  • Tx2

Sist jag åkte så kostade det 1000:- men då hade vi riktigt bra rabatter på färjan så det vi betalde var i princip bensinkostnaden.

Skulle vi åka idag så skulle det gå på ungefär
    44,6 x 2 x 0,9 x 11 + 950 ~ 1800:-

El mer troligt är att vi samkör med några andra o tar med släpet o då blir det (ungefär)

(44,6 x 2 x 0,9 x 11 + 1465)/2 ~ 1150:-

• J D
    Tx2 skrev 2008-11-07 15:50:43 följande:
    Sist jag åkte så kostade det 1000:- men då hade vi riktigt bra rabatter på färjan så det vi betalde var i princip bensinkostnaden.Skulle vi åka idag så skulle det gå på ungefär44,6 x 2 x 0,9 x 11 + 950 ~ 1800:- El mer troligt är att vi samkör med några andra o tar med släpet o då blir det (ungefär)(44,6 x 2 x 0,9 x 11 + 1465)/2 ~ 1150:-
    Ok, tack! Hur får man rabatt på färjan, finns det några erbjudanden man bör hålla utkik efter?
  • Tx2

Det här var när dem kände sig hotade av bron så dem hade bra erbjudande plus att jag hade en annan rabatt som dem oxå tog med.

• J D
    Tx2 skrev 2008-11-07 16:03:56 följande:
    Det här var när dem kände sig hotade av bron så dem hade bra erbjudande plus att jag hade en annan rabatt som dem oxå tog med.
    Haha, ok.
Svar på tråden Göteborg-Puttgarden, kostnad?