• trollet79

Fria till sambon den 21a nov, lite råd

Jag har planerat att fria till min sambo den 21a nov, igentligen hade jag hoppats på att min sambo skulle fria men jag skulle så gärna vilja gifta mig samma dag som våran dotter ska döpas.

Jag har köpt en bok som jag ska klistra in lite bilder från våran tid tillsammans och skriva ner lite datum som har varit i vårat liv, ex dagen vi träffades och så vidare

Nån som har nått tips att ge mig till den här dagen?

• Svar på tråden Fria till sambon den 21a nov, lite råd
  • rosesarered

Tycker att det låter bra det som du redan planerat.
    Du kanske kan skriva på sista bladet i boken " vill du gifta dig med mig?"..

• kalevala

jag gjorde en liten skatt jakt ........lade en lapp på kaffekokaren där det stod titta i kylen ...ny lapp osv ...till slut så var det ett kort med ..frågan ...och en ring.......

• elisabettan

Vad fiffigt och roligt!

kalevala skrev 2008-11-09 12:14:51 följande:
    jag gjorde en liten skatt jakt ........lade en lapp på kaffekokaren där det stod titta i kylen ...ny lapp osv ...till slut så var det ett kort med ..frågan ...och en ring.......
  • aalexandra

Precis sådär gjorde jag också =) vad skoj! Jag klistrade in en massa bilder från vår tid tillsammans o varierade dessa med lite kärleksfulla dikter och på näst sista sidan hade jag skrivit något i stil med att "jag vill leva resten av mitt liv med dig" och en bild på våra ringar, sen på sista sidan hade jag lagt våra ringar i en smyckespåse med texten "vill du?" sen gav jag den till honom en fin sommarkväll när vi satt på stranden.
    Han grät så det vart lyckat =)
    Lycka till....

• trollet79

Tack för era ord, nu är det bara att köra på

Lite rädd är jag att han börjar skämta om det som att säga, "ska vi gifta oss nu" och menar då nu på en gång

Eller att han säger att ska vi inte vänta

Men jag hoppas verkligen på ett stor JA och en pos glädje

• Tattoo82

trollet - Den där boken verkar vara poppis! Så hade jag också tänkt göra. Funderade på att ge den 20 november när vi har förlovningsdag men väntar nog till julafton. Hoppas han hinner fria på förlovningsdagen istället! Haha!

Jag bor förresten också i Uppland och fick barn för snart 5 månader sen. Lycka till!

Svar på tråden Fria till sambon den 21a nov, lite råd