• Limbolight

Gifta oss trots att mannen just blivit uppsagd?

Vad tycker ni?

vi skulle igentligen gift oss i augusti i år, men jag ställde in pga av blivande makens alkoholproblem.
    Detta har ordnat sig ytterst bra och efter att par återfall har han äntligen accepterat situationen och dricker inte en droppe. Han har även gått ner 20 kg i vikt och mår bättre än någonsin.
    Därför bestämde vi oss för att återuppta bröllopsplanerna och bestämde oss för att gifta oss i juni. Ett par dagar senare får han reda på att han e uppsagd från jobbet. Vi har inte någon bra ekonomi sedan tidigare, och har inte så många kronor över att leva på varje månad, men det går. Allt till bröllopet är inhandlat, det som fattas nu är ca 5-6000 kr.

Hur hade ni gjort? Ska vi gifta oss även om han får gå från jobbet? Han jobbar fram till april, men hoppas ändå att han kommer att få vara kvar pga olika omständigheter. Han var tex näst siste man att bli uppsagd...

• Svar på tråden Gifta oss trots att mannen just blivit uppsagd?
  • Esonda

Först och främst vill jag säga att det var starkt och mycket bra av honom att kunna ta sig ur sitt problem. många pluss :)

Om det nu är så att det endast fattas 5-6000 kr och ni ska gifta er i juli nästa år så Go for it! ;)

det är ju många månader kvar innan det är dags.
    Förstår att ekonomin ligger och svider pga att han blev uppsagd men som tur är så får man nån ersättning iaf.

Och nu när ni har kommit så långt också. Jag hade inte gett upp och tycker inte ni ska göra det heller.

Stort Lycka Till!

• Augusti2010

Go for it!

Om så mycket redan är klart skulle jag absolut ha fullföljt, de sista slantarna löser sig alltid på något sätt. Om inte annat är ni värda det efter dessa prövningar!

• Vill nu

Jag tycker ni ska köra! Om inet annat kan ni säkert få låna de sista pengarna avnågon!

Tycker ni förjänar en belöning som klarat er igenom detta!

Lycka till!

• Limbolight

Tack så mycket för alla svar!
    Jag vill ju verkligen göra detta, och det mesta är ju trots allt redan betalt. Om vi väntar längre kommer det ju att kosta oss mer, eftersom vi har presentkort som kommer att bränna inne, och barnens kläder kommer att bli för små, och då får vi köpa nya igen,, om jag ens hittar några jag vill ha, e så nöjd med de jag hittat!

• passionsblomman

Jag tycker verkligen inte att ni ska ställa in eller skjuta upp! Jag vet hur det är när det krisar med pengar, men de där sista slantarna, de kommer ni att ordna och dessutom kan det vara gott att få något positivt att hända i sin tillvaro när tråkiga saker händer!

Starkt jobbat av er båda med allting!

Lycka till!

• Troll1

Håller med alla föregående talare!

• Troll1

...Kan lägga till att jag är arbetslös och vi har ingen bra ekonomi. Det får gå, tänk så fruktansvärt deprimerande att behöva ställa in allt.
    Love conquers all! (stava?) *s*

• junikul08

Jag tycker absolut att ni ska genomföra planerna! Det är många månader kvar att ordna fram pengarna!

Två veckor innan vårt bröllop fick min man veta att hans tjänst skulle sättas ned från 100 till 40%. Det var en chock eftersom vi redan hade det tufft med höga studielån. Vi funderade aldrig på att ställa in bröllopet då det mesta redan var betalat, däremot funderade vi på att ställa in bröllopsresan. Men vi kom fram till att vi skulle åka ändå. Nu i höst har vi sämre ekonomi än någonsin men många fina minnen från sommaren och bättre tider kommer alltid, det är bara att hålla ut! Vi har till mat och räkningar men kanske inte till nya höstskor t ex.

• Limbolight

räknade lite på det... och om man slår ut det så blir det va 25 kr per arbetsdag att spara. Det känns ju inte så betungande faktiskt. Finns ju annat man kan spara in på för den summan.

500 kr i månaden.

Man ska se till att göra det med bara!

Svar på tråden Gifta oss trots att mannen just blivit uppsagd?