• enkeli84

Hjällpppp!!!

Nån som kan hjälpa mig...

Det är så att min mens är över 40 dagar sen... Hade den sist i september.. Och efter det hade jag en dag (inte hel dag) i oktober och två dagar senare en dag till (inte en hel dag utan när jag tog bort tampongen så hade jag inte mens längre)
    Vad kan det bero på`??

Jag har mens ont, men ingen mens kommer.. fattar inte vad som händer med mig!

Kan det vara stress som orsakar, eller det att mitt humör går upp och ner pga, att jag ska flytta och ordnar bröllop och en massa saker händer...

Känner mig ibland sååå lessen, och ibland är jag överlycklig!!!

Skulle vara så tacksam om nån kunde hjälpa mig!

• Svar på tråden Hjällpppp!!!
  • brumme lisa

Det kan ju vara stressen för den kan påverka mensen ganska mycket... men har du gjort ett gravtest? Låter lite som symptomen jag hade i början...

• rxqueen

Gravtest säger jag med....
    Hoppas det ordnar sig:)

• Miss Biii

Det kan absolut bero på stress, hela kroppen påverkas om man mår dåligt psykiskt. Hormonerna kan ju spela en ett spratt oxå av olika anledningar. Du är inte gravid då? Om det vore jag, skulle jag gå till barnmorskan DIREKT! Jag tycker det är extra viktigt att kolla upp problem i den "regionen". Äter du p-piller eller tar annat hormon (spiral, minipiller m.m.)?

Hoppas det löser sig.

• enkeli84

Nejjj jag e inte gravid, hade det varit möjligt så hade jag oxå trott det för har ju symptom som tyder på det!!!
    Jag är oskuld så det går inte, plus att min älskling är i finland heheheheh:D

• enkeli84

Miss Bii:

Nejj äter inte p-pillet, eller hormoner, har inte spiral inngenting...

• Miss Biii

Gå till barnmorskan och kolla upp det, det är mitt råd :) Det behöver ju inte vara nått allvarligt, men det är alltid bra att kolla upp...

• enkeli84

Har aldrig varit hos barnmorska eller gynekolog eller nåt för den delen, livrädd för sånt, och tycker att det är pinsamt, inte ens min man har sett mig naken, så om 3 veckor typ ser han mig första gången och är ju jätte nervössssssssss!!!!
    Vi ska gifta oss om 3 veckor=))))

• brumme lisa

Jag tyckte oxå att det lät jätteläskigt med gynundersökningar men när man väl varit där så känns det ok, slipper man gå och vara rädd för en sån sak längre... Inget farligt alla, om än inte bekvämt, de brukar vara snälla och förstående
    Och framför allt profesionella, för dem är det ju en rutinsak och inget personligt!
    Det är bättre att gå på en undersökning än att gå och vara orolig, jag lovar!

När det gäller att vara nervös för att visa dig för din make och att ha sex och så så kan jag bara råda dig att inte tvinga fram nåt bara för att det ska vara, gör det som känns naturligt för er båda! Om inte då så kommer det med tiden och den har ni ju framför er!

Lycka till!

• enkeli84

Tack så mycket brumme lisa för inlägget=))

brumme lisa skrev 2008-11-10 13:36:57 följande:

Jag tyckte oxå att det lät jätteläskigt med gynundersökningar men när man väl varit där så känns det ok, slipper man gå och vara rädd för en sån sak längre... Inget farligt alla, om än inte bekvämt, de brukar vara snälla och förstående Och framför allt profesionella, för dem är det ju en rutinsak och inget personligt!Det är bättre att gå på en undersökning än att gå och vara orolig, jag lovar!När det gäller att vara nervös för att visa dig för din make och att ha sex och så så kan jag bara råda dig att inte tvinga fram nåt bara för att det ska vara, gör det som känns naturligt för er båda! Om inte då så kommer det med tiden och den har ni ju framför er!Lycka till!
  • Esonda

jag var med livrädd för att gå till gyn. men när man väl hade gått och fått det gjort så var det inte så farligt. tycker fortfarande det är obehagligt men det blir bättre och bättre.

Tror att det kan bero på stress. för mig brukar det bli så.
    Lycka Till

• lillabruden

Enkeli84, mitt tips till dig är att fråga dina tjejkompisar/mamma/moster osv vem som än du känner dig bekväm att fråga om dem kan tipsa dig om en bra barnmorska/gynekolog.
    Har haft både dåliga och bra erfarenheter och kan säga att jag inte är så känslig för det hela, men kan absolut förstå dina känslor!!! Det är ju så intimt det kan bli! Men för att få så bra undersökning som möjligt, hör dig för bland dem du känner!

Sen det här med mensen, det hjälper inte heller att gå och oroa sig över den, som vi alla tjejer vet
    Och med tanke på att du är oskuld och med bröllop så är det inte konstigt att du är nervös och orolig som så klart påverkar.

Men jag måste också påpeka att om du inte äter så kan också mensen krångla, äter du ordentligt?

Hoppas det löser sig!! Man hatar mensen men när den kommer blir man alltid lika lättad

• 090208

Har inte last dom andra inlaggen och raden, MEN: Ar du INTE gravid, da ar det nog lage att soka upp lakare...

• dfk

Visst kan hormonerna spöka om det är så att du känner dig stressad, eller äter dåligt eller av andra orsaker har dåligt immunförsvar mm.
    Det bästa är nog att ändå göra en kontroll, så behöver du inte gå och känna dig orolig.
    Tycker inte heller om att gå på gynundersökningar, det är något jag drar mig för, men håller med lillabruden om att du kanske kan prata med någon kvinna i familjen eller tjejkompis, som kan tipsa om någon bra barnmorska/gynekolog.

• enkeli84

Tack så jätte jätte mycket för alla tips och råd ni gett mig=)
    Mensen kom tillbaka igår så nu kan jag andas ut igen:D

• blivandefrularsed

Mensen kan ju vara oregelbunden, har själv haft två långa cykler det senaste (74 och 50 dagar) men jag vet inte varför.

Skönt att den kom nu!

Svar på tråden Hjällpppp!!!