• Aurelia

slitet hår!!

Suck, vad gör man när liksom hela håret är slitet, hela överhåret så att säga - inte bara topparna utan mer högre upp. Har en massa hårstrån i alla möjliga olika längder... kan man få hjälp att skära av överhåret med s.k. frisörkniv hos frisören? En kompis gjorde det förut på mitt hår men vi umgås inte längre tyvärr. Eller hjälper det mkt att "klippa upp" håret?

• Svar på tråden slitet hår!!
  • Miss Biii

att klippa bort så mkt som möjligt av det slitna är ju bra. vet inte hur ditt hår ser ut och hur långt det är men en uppklippning kan vara ett alternativ... gå till en salong, rådfråga bara om du vill...

• september2009bröllop

jag hade samma probelm.. jag klippte upp så mycket jag kunde utan att de skulle se konstigt ut sen har jag kört med loreals absolut repair inpackning varje gång jag tvättat håret och det har blivit mycket bättre

• monkay

Känner igen det här problemet, mitt hår har också en tentdens att bli slitet.

Mitt tips förutom att klippa det då förståss är:

Prova en suverän produkt från märket Sebastian. Den heter Potion 7 och är som en creme man har i håret när det är fuktigt och låter va kvar, dvs man sköljer inte ur efteråt. Den ger ett mkt mjukare hår.

Om detta trots allt inte räcker så prova än ännu mera suverän produkt nämligen Potion 9 (oxå från märket Sebastian) det är som en inpackning som man antingen har i typ 5 minuter och sen sköljer ut, eller om man har möjlighet, låter sitta i över natten och sköljer på morgonen.

Damn, mitt hår blev som silke efter den behandlingen. Var väldigt torrt och sönderfönat innan. Men skam den som ger sig! Efter några gångers behandling så var det fint igen Värt att prova iallafall.

Kolla hos din frisör om de inte har Sebastian där

Lycka till!

• Vill nu
    monkay skrev 2008-11-10 17:26:40 följande:
    .Mitt tips förutom att klippa det då förståss är:Prova en suverän produkt från märket Sebastian. Den heter Potion 7 och är som en creme man har i håret när det är fuktigt och låter va kvar, dvs man sköljer inte ur efteråt. Den ger ett mkt mjukare hår.Om detta trots allt inte räcker så prova än ännu mera suverän produkt nämligen Potion 9 (oxå från märket Sebastian) det är som en inpackning som man antingen har i typ 5 minuter och sen sköljer ut, eller om man har möjlighet, låter sitta i över natten och sköljer på morgonen.
    Har för mig att det är tvärt om, men jag kan minnas fel... Länge sen jag jobbade med Sebasian nu, men har för mig att det är potion 9 som lämnas i och potion 7 som ska sköljas ur...

Är nog bättre att klippa upp det än att skära håret... Du får ett rakare snitt på stråt och håret upplevs mer "helt". Skär man håret blir snittet diagonalt, och du får en flikigare känsla. Det brukar medföra att det känns nött fortare på många hår.

Vill du inte klippa så mycket så har SP från Wella en produkt som heter Ends Express som tillfälligt "limmar" ihop håret. OBS, det är inte I STÄLLET FÖR klippning, utan som en liten nödlösning om man som t ex jag sparar till bröllopet och inte vill klippa upp det för mycket!

Lycka till!
  • monkay

Haha, du har helt rätt, jag blandade ihop dem! Fick lov att springa till badrummet och kolla på direkten, inte så kul att gå ut med potion 7 direkt, hihi.

Tack för rättelsen! och för tipset om Wella, ska kika på det nästa gång jag är på stan.

Vill nu skrev 2008-11-10 20:13:25 följande:

Har för mig att det är tvärt om, men jag kan minnas fel... Länge sen jag jobbade med Sebasian nu, men har för mig att det är potion 9 som lämnas i och potion 7 som ska sköljas ur...Är nog bättre att klippa upp det än att skära håret... Du får ett rakare snitt på stråt och håret upplevs mer "helt". Skär man håret blir snittet diagonalt, och du får en flikigare känsla. Det brukar medföra att det känns nött fortare på många hår.Vill du inte klippa så mycket så har SP från Wella en produkt som heter Ends Express som tillfälligt "limmar" ihop håret. OBS, det är inte I STÄLLET FÖR klippning, utan som en liten nödlösning om man som t ex jag sparar till bröllopet och inte vill klippa upp det för mycket! Lycka till!
  • MulleNuh

Ett förstört hår går ej att "laga" utan det är klippning som gäller..

• Newlimits

Men allihopa jag vill tipsa om en undebar sida som heter lockig.se!!! Även för alla med rakt hår som bara vill veta hur man ska ta som bäst vara på sitt hår! Mitt hår har blivit underbart och mamma har provat någon vecka och fått med sig arbetskamrater också som är lyriska. Ge sidan lite utav din tid och lär dig något nytt!

• Vill nu
    monkay skrev 2008-11-10 21:41:58 följande:
    Haha, du har helt rätt, jag blandade ihop dem! Fick lov att springa till badrummet och kolla på direkten, inte så kul att gå ut med potion 7 direkt, .Vill nu skrev 2008-11-10 20:13:25 följande:
    Nä, den kan ju bli lite fet!
  • Vill nu
    MulleNuh skrev 2008-11-10 21:43:04 följande:
    Ett förstört hår går ej att "laga" utan det är klippning som gäller..
    Självklart är det så, men man kan ju lappa lite tillsvidare om man ni av någon anledning inte vill klippa! Dock är det ju som sagt ingen permanent lösning!
Svar på tråden slitet hår!!