monkay skrev 2008-11-10 17:26:40 följande:
.Mitt tips förutom att klippa det då förståss är:Prova en suverän produkt från märket Sebastian. Den heter Potion 7 och är som en creme man har i håret när det är fuktigt och låter va kvar, dvs man sköljer inte ur efteråt. Den ger ett mkt mjukare hå
r.Om detta trots allt inte räcker så prova än ännu mera suverän produkt nämligen Potion 9 (oxå från märket Sebastian) det är som en inpackning som man antingen har i typ 5 minuter och sen sköljer ut, eller om man har möjlighet, låter sitta i över natten och sköljer på morgonen.
Har för mig att det är tvärt om, men jag kan minnas fel... Länge sen jag jobbade med Sebasian nu, men har för mig att det är potion 9 som lämnas i och potion 7 som ska sköljas ur...
Är nog bättre att klippa upp det än att skära håret... Du får ett rakare snitt på stråt och håret upplevs mer "helt". Skär man håret blir snittet diagonalt, och du får en flikigare känsla. Det brukar medföra att det känns nött fortare på många hår.
Vill du inte klippa så mycket så har SP från Wella en produkt som heter Ends Express som tillfälligt "limmar" ihop håret. OBS, det är inte I STÄLLET FÖR klippning, utan som en liten nödlösning om man som t ex jag sparar till bröllopet och inte vill klippa upp det för mycket!
Lycka till!