• IdaLii

Vad hitta på vid förlovning?

Jag och min sambo har bestämt att förlova oss den 13 december:):) Jättekul och känns underbart. Troligtvis bröllop sommaren 2010.

MEN vi kan inte hitta på riktigt vad vi ska göra den dagen. Vi vill göra något speciellt och våran kassa är inte allt för stor för tillfället, så vi måste hitta på nå mindre "dyrt".
    Vi bor i Umeå, så något tips eller råd skulle vara guld värt:) Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad hitta på vid förlovning?
  • Dittvackrajag

Jag och min färstman förlovade oss i somras.
    Vi är studenter och har långt ifrån någon som skulle kunna kallas en stabil ekonomi.
    Så vi gjode vad vi kunde; picknick med italienskt inslag, bio, middag på en italiensk restaurang och sedan ännu mer bio. Sedan blev det mys hemma i lägenheten.

• IdaLii

Tack för tipset, vi har tänkt lite på bio. men picknick på Lucia, hmm ;) haha
    Nå bra recept om man skulle laga mat hemma?

• Dittvackrajag

Hja, i hade picknicken hemma, hehe, var regnit och blåsväder men det gick lika bra ändå

kolla in TV 4 hemsida, och länka dig till recept.nu eller vad sidan heter, där finns det jättebra recept tips!

• ogiftnickenyfiken

Vi har samma problem.
    Vi kommer att förlova oss den 5/2 (en torsdag).
    Min sambo börjar egentligen jobba vid 14 men tar nog ledigt.
    Grejen är bara den att vi har två små barn.
    Den äldsta kommer att vara på dagis mellan 11-16 och den minsta kan vi säkert lämna bort.
    Men frågan är vad man kan hitta på.
    För detta blir säkert på dagen oxå...

Eller så får man vänta tills ungarna lagt sig och sen laga lite god mat.

Men ställa sig och börja laga mat vid 20, känns lite sådär.

Annars kanska man kan ut och käka men vi kommer nog inte vilja byta ringar på en restaurang.

Men helgen därpå kommer vi åka iväg och gifta oss.
    Så den 5/2 vill man bara göra nåt litet mysigt...

Tar gärna oxå emot tips (sorry TS)

• BrownEyedGirl

Jag och min kille förlovade oss för en tid sen. Eller igentligen så bestämde vi oss väll för att vi skulle förlova oss eftersom vi fotfarande inte har några ringar.

Vi har tänkt göra en lite mer ordentlig förlovning så fort vi fått våra ringar.
    Våran plan ser ut ungefär så här.

Vi tänkte inte gravera in något datum i våra ringar utan bara namn. Sen den dagen när allt känns bra och både är lyckliga, ingen har haft huvudvärk eller nått annat dumt under dagen. Ja ni vet dom där dagarna som bara känns toppen utan att man kanske gör nått så speciellt. Den dagen blir våran förlovningsdag och det datumet graverar vi in. Det är möjligt at vi köper hem lite skumpa i förväg så att vi kan skåla lite och så den dagen!

Svar på tråden Vad hitta på vid förlovning?