• mab26

Hjälp! Dop-present!!

Hej alla!

Någon har ett tips på en inte så dyr doppresent till ett barn vars föräldrar man känner rätt bra men aldrig träffar pga geografiskt avstånd? Har ingen aning om vad de har för grejer. Har fått tips om sagobok. Känns det för fjuttigt?

Tips?

• Svar på tråden Hjälp! Dop-present!!
  • Kanskesnartfru

En fin samling med sagor eller sånger är en trevlig doppresent som barnet har glädje av länge o som man spara som minne även som vuxen.Köp i en butik typ Bokia så har de ju möjlighet att byta i sin hemstad om det skulle bli dubbelt upp.

• vakttjejen

www.1klass.se/E-handel/

Finns en flik med texten dop/pressenttips elelr liknande. Går dessutom att beställa där och om jag inte minns fel så tror jag att det är fraktfritt. Men kolla för säkerhets skull.

• vakttjejen

Själv tycker jag att de prickiga bilarna är hur fina som helst. Sådan köpt vi till vårt eget barn i doppresent. De är i trä.

• jannitösen

Till min brorson köpte jag en bok med massa sånger, som även innehöll en cd med alla låtarna på.Både hans föräldrar och han själv älskade presenten.Tror det var akademibokhandeln...var några år sen nu.Lycka till iaf :)

• petch

Jag vet inte hur gammalt barnet är, men kan rekommendera Leo & Majken, som är en barnbok som riktar sig till barn som är 0-4 år gamla. Man gör en 3 eller 6 månaders prenumeration på hemsidan till boken och man kan ge bort Leo & Majken som present, så då skickas böckerna till den personen. Har hört bra saker om denna bokserie, så det bådar alltid gott!

• 20090725

man kan göra personliga barn böcker... vet dock inte vad sidan heter...
    DÅ e tex barnet en prinsessa eller hjälte eller liknande... jätte fina va dem, så kan man skriva en personlig hälsning...

bara en liten fråga? om du inte har träffat barnets föräldrar, varför skall du då på dop? fick inte riktigt ihop det, finns säkert en förklaring... eller så har jag missuppfattat det!

• Hofsan

Jag älskar SIA grejorna. De har jättefina blåa eller rosa saker till ex barnens rum. Allt från barnsoffor med princessor på, barnbestick/tallrikar/muggar, griffeltavlor, stolar, bord, tavlor till nallar osv osv.
    De har massor av återförsäljare bla:

www.inredaosant.se/system/bildarkiv.asp&FID=355&HSID=3671

• FruCicci

-Barnkammarböckerna
    -Flagga (den har vi haft vid födelsedagar etc till hela familjen)
    -Brevkniv
    -Smycke
    -Verktyg
    -Årgångswhisky
    -Bestick för barn
    -Tallriks set för barn
    -Barnens bibel
    -Fonder + aktier
    -Dopsked
    -Tårtspade (som kan användas vid barnets alla födelsedagar)
    -Tavlor
    -Tomma silver ramar

• mab26

Hi hi, jo alltså det är klart jag har träffat föräldrarna. Mina gamla kompisar men de bor långt bort så jag har inte koll på vad barnet har eller hur det ser ut i barnrummet...

20090725 skrev 2008-11-11 13:49:45 följande:
    man kan göra personliga barn böcker... vet dock inte vad sidan heter... DÅ e tex barnet en prinsessa eller hjälte eller liknande... jätte fina va dem, så kan man skriva en personlig hälsning...bara en liten fråga? om du inte har träffat barnets föräldrar, varför skall du då på dop? fick inte riktigt ihop det, finns säkert en förklaring... eller så har jag missuppfattat det!
  • 20090725

okej, då hade det en förklaring... tyckte det lät så konstigt när jag läste det

• passionsblomman

Tycker böcker är bland de bästa presenterna! Serien "Min Skattkammare" är jättefin,en av delarna är med CD ooch massor av fina sånger! Kör på bok!

• Rosenpetunia

Här hittade vi en doppresent alldeles nyligen. Köpte en dopkudde med broderier och en napp med namn. De var mycket finare i verkligheten än på bilderna och levererades på nolltid.

sagolandet.jetshop.se/

Svar på tråden Hjälp! Dop-present!!