23 maj 2009
Hejhej har letat efter en sånhär tråd men hittade ingen och gjorde en själv, fick då tipset om denna tråd och konverterar därför hit istället.
Vi gifter oss då den 23:e maj på en terass vid havet på mitt älskade Västkusten (bor inte där längre men längtar alltid till havet) Vi har hamnmagasinet som alternativ för vigseln (där festen ska vara) om vi inte nöjer oss med partytält eller vitt paraply och vita gummistövlar som Brölloppan sa, det lät ju urromantiskt Man får väl hålla koll på vädret strax innan och hålla tummarna för att kommande maj ska bli lika urhärlig som de som varit sista åren!
Skulle vilja fixa klart ALLT men det går ju inte, de stora sakerna är klara och det som är kvar är sånt som inte kan fixas riktigt än.
Plats för vigsel + festlokal är bokad
Inbjudningarna kom ut igår (OSA 1mars för det är en del trix och fix runtomkring)
Bröllopssvit bokad
Frisör bokad
Övernattning för gäster finns och fixas när de OSA:r
Klänning ska sys upp av en kompis, tärnklänningen+bestmans kläder klara, kvar är brudgummens och ev. vår 9-månaders)
Har hittat ringen jag vill ha men är på väg ner i vikt (fick barn för 5mån sen) och vill inte köpa den än då mina fingrar lär smalna av, dumt?? Tips?? Ska jag ta en kvarts storlek större än förlovningsringen bara? (eftersom ringen sitter lite längre ut och jag är lite tjockare om fingret där)
Ska boka in en helg och åka till Tyskland och köpa drickat till middagen
Toastmaster är fixad och telenr har lämnats ut
Musik bestämt. Min svägerska sjunger och mina bröder spelar, ska ha Utan dina andetag (Kent) och It must be love (Madness), i samband med vigseln ska vi ha barnvälsignelse för vår son, min pappa håller i det och vår svägerska sjunger de två första verserna av "Du är det finaste"
Har börjat greja lite med bröllopshäftet
Bröllopstårta bokad
Det som stressar mig lite är:
Personal till middagen (toastmastern är köksmästare och har kontakter så det kommer säkert ordna sig men jag känner att jag inte har riktigt kontrollen)
Vigselförättare: Försökte boka redan i oktober, då fick jag flummiga "kan inte svara nu på det-svar" av alla jag ringde (finns typ 5 kvar på listan men inte de jag skulle vlja ha) Ska försöka lite längre fram tänkte jag. För sent?
Sen så är maten inte helt spikad, har fått offert men diskuterar menyn
Jaja har nog kommit rätt långt ändå nu när jag läser det jag skrivit Låter som om vi ligger rätt lika de flesta av oss, än är det ju faktiskt ingen stress!
Vi blir nog runt 70pers och säger som Bröllloppan tack till fantastiska föräldrar som är med och hjälper till MASSOR!!!)