Inlägg från: Moninan |Visa alla inlägg
  • Moninan

23 maj 2009

vi ska också gifta oss den 23 maj. Har klänning( skaffade den i okt på rean), bokat lokal, vigselförrättare och köpt papper till inbjudningskorten. Men vet inte när jag ska skicka ut dem. Troligtvis i slutet på januari månad och sista osa tror jag ska ha till den sista mars så har man gott om tid att planera bordsplacering, mat och annat smått och gott.

Vi kommer att ha ganska så stort bröllop ca 85-100 personer. Vi ska gifta oss ute så självklart så kommer vi att ha fint väder. Glöm inte att om det kommer regn i sin brudkrona så betyder det tur! Jag bor nere i blekinge och vi brukar ha riktigt varmt i just maj månad.

• Moninan

Vi ska ha en solist under vigseln men vår sång som vi hade tänkt från början är för svårt att sjunga. Men vet inte om någon annan. Tips?

• Moninan

lussebulle- vår vigselförrättare har konfimerat oss båda och han har döpt min lille lillebror och två av hans döttrar har jag gått och pluggat med. Så det var ett enkelt vad att fråga honom även om han har gått i pension. Han belv väldigt glad!

• Moninan

idag så ordnade vi maten! Å vad skönt det känns. Till åtti personer så ska vi ha toast skagen till förrätt och buffe med en massa gott i som: ägg, crabbfish, räkor, marinerad fläskfile, kycklinfile, grillad kyckling, kassler , rostbiff och potatisgratäng. Till dessert så ska vi ha glassbomb med jordgubbar och hallon med grädde! Allt detta till 80 pers kommer att kosta ca 12500 kr!

nästa vecka så ska jag på bröllopsmässa och få en massa ideer och kanske ordna hår och smink...

• Moninan

har köpt kuvert till inbjudningskorten och var extakt samma färg som inbjudningskorten! Så sambon gör iordning korten och jag ska skriva alla adresser på kuverten. Då slipper jag all vikning och pappersskärning.

Ska tydligen komma hjärtfrimärken på torsdag så det blir perfekt.

min blivande börjar bli väldigt intresserad över bröllopet nu. Superkul!

Svar på tråden 23 maj 2009