Marrajja skrev 2009-02-05 09:25:26 följande:
Det som händer om ni inte har avsändare på kuvertet och om någon på Posten uppmärksammar att ni har för lite porto, är att mottagaren får betala lösenavgift för att få ut brevet. Har för mig att det är det saknade portot + expeditionsavgift på typ 20kr eller så.Har man avsändare på kuvertet är det avsändaren som får en räkning men då delas brevet ut ändå, kanske bara någon dag försenat, och med en stämpel där det står "eftertaxerat" på... inte heller så kul kanske ;.)Vi skickar våra inbjudningar imorgon och tänkte väga dem på Posten, men är rädd att vi kommer behöva ha dubbelt porto. Något som vi inte alls hade i tankarna när vi tillverkade korten... hm...
Haha, "Eftertaxerat" hade varit annorlunda.
Var tvungen att tillverka ett extra kort för att kolla vikten och det blev 17g totalt. Puh.
Boobi: Grattis! Frieriet var underbart tyckte jag!
Min m2b friade bara några dagar efter att jag ändrat mig angående att gifta mig först och skaffa barn sen. Jag sa till m2b att vi skulle skita i bröllopet och skaffa barn ist (var trött på att vänta på det där frieriet och väldigt sugen på bebis...). Då fick han som han velat hela tiden och i och med det så friade han till mig så fick jag som jag velat =) Sen kom det en liten bebis emellan på dagen 9 månader efter frieriet så vi sköt lite på bröllopet
Men nu jäklar är det snart dags för bröllop!