Bröllopslokal i och omkring Göteborg
Hej!
För att göra ett litet avbräck (?) mot "alla" inlägg gjorda av kvinnor så kommer här ett inlägg från den blivande "brudgubben". (Är det bara jag som tycker att det verkar vara dålig uppslutning från den andra hälften, dvs mannen???).
Nåja.....
Har läst ett hundratal inlägg här om lokaler i och omkring Göteborg, och konstaterat att vissa tips på lokaler tenderar att återkomma ett antal gånger, t.ex. Aschebergska, Lagerträdhuset, Varmhusbadet, Belparc, Gräfsnäsgården, Postiljonen m.m.
Så jag skulle vilja få "nya" tips på lokal.
Förutsättningar: Vi hoppas kunna komma undan hyggligt bra ekonomiskt (totalkostnad för bröllopet ca. 40-50.000:-, och ha ca. 40-50st gäster), giftermål planeras i slutet av maj eller början av juni 2004.
Önskemål på festlokal; helst ha möjlighet att ta med sig egen sprit , gärna närhet till lite grönska (läs: inte mitt i stan, helt OK att åka upp till 3-4 mil från stan), bra kylmöjligheter (för både mat, tårta och blommor) dvs om ingen catering ordnas, gärna bestick, tallrikar etc., kunna ha festen åtminstone till 01.00 utan att polisen kommer
, finns det möjlighet till ev. övernattning för 10-15 gäster så är det en bonus.
Detta är iaf en start, hoppas vi kan få lite hjälp av er som har kommit längre än oss!!
Eller varför inte få tips från dem som redan genomfört allt detta?
//David
P.S. Nån som kan lova vackert väder till den stora dagen? D.S.