Inlägg från: Melis |Visa alla inlägg
  • Melis

Egypten, vad köpa och vad inte missa??

Ja, nu har vi bokat en två veckor lång resa i Egypten, Hurghada i april. Nu undrar jag vad jag inte får missa när jag är där och vad som är billigt och som man bör köpa??

Tackar på förhand!

• Svar på tråden Egypten, vad köpa och vad inte missa??
  • Melis

nu måste jag vara ärlig och säga att jag inte vet vad papyrus är, skulle du vilja berätta?

Luxor
    Snorkling
    Pyramiderna finns på vår lista

• Melis

okej men nu är jag med...då får kairo också bli en anhalt....

Jag vill gärna ha lite ovanliga tavlor, gärna i orange färg och det lär det vara mkt av där.

Vad är det för priser där?

• Melis

Vi ska bo på nåt hotell som heter Gitun Azur Resort...kanske i närheten av denna ö....

• Melis

Det med att man ska klä sig på ett visst sätt vet jag, och anledningen till att det är skillnad mellan Turkiet och Egypten är att i Egypten är typ 99% av befolkningen muslimer medan det i Turkiet är lite färre.

• Melis

Jag vill inte vara en besservwissen men jag har nog rätt när jag säger att det är i egypten som det finns flesta muslimer, är själv muslim dessutom har jag läst lite...men visst kan jag ha fel

• Melis

hehe...har fått saken om bakfoten...jag förlitade mig på det pappa berättade för mig men han menade det om turkiet och inte egypten...så visst har du rätt....sorry...

• Melis

Vad roligt att vi skickade in inlägget samtidigt.....

Svar på tråden Egypten, vad köpa och vad inte missa??