Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Egypten, vad köpa och vad inte missa??

SaraPayam skrev 2008-11-12 09:30:41 följande:
    Hej Jag & m2b funderar med på Egypten Jag trodde att det skulle vara som det är i Turkiet. Där kan man ju visa axlar & knän (finns ju de som visar ännu mer). Men är de ännu hårdare med det i Eygpten?Jag har hört så blandat om just Egypen, en del är jättenöjd, medan andra tycker att det är så där, pga att det är smutsigt osv....Vad tycker ni som har varit där?
    Jag och min man gillade BARA dykningen i Egypten. Maten var kass, det var smutsigt, ofräscht, blåsigt, människorna är otroligt på etc. Vi bodde på ett trestjärnigt hotell (finns inte med fler stjärnor på den orten tyvärr) och det var bräckt vatten i kranarna, inte så kul att duscha i.

Vad gäller detta att skyla sig så upplevde inte jag att det var något man tog hänsyn till på den orten (Dahab). Vi gick i shorts och linne när vi inte hade våtdräkt på oss.

Det fanns inte någon intressant shopping där vi var. Tänk på att guldet ofta innehåller lägre karat när du handlar utomlands, om du bryr dig om karathalten vill säga.
  • Tooticki
    Aleta skrev 2008-11-12 10:22:17 följande:
    Vill man se landet Egypten så får man bege sig till Nildalen.
    Det har du säkert väldigt rätt i, om jag får slut på resmål i framtiden så kan jag tänka mig att göra en resa liknande din men just nu är jag inte sugen alls
  • Tooticki
    SaraPayam skrev 2008-11-12 10:47:29 följande:
    Vad gulliga ni är tjejer Tack för all information Har ni några andra trevliga ställen som man kan åkta till i augusti, tyvärr verkar det bara vara mer "vanliga" ställen som man kan åka till.
    Ett ställe som jag är sugen på är La Gomera, det verkar supermysigt och inte för exploaterat ännu.

Allt hänger ju på vad ni har för budget, har ni obegränsade medel så är ju Västindien lockande, eller varför inte Sydafrika? Vad vill ni uppleva och hur länge vill ni vara borta?
  • Tooticki

Eller varför inte Korsika och vandra en bit av GR 20-leden?

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-11-12 11:05:55 följande:

Man får markera tydligt var ens egna gränser går och hålla sig till det - börjar man släppa på det riskerar man få det väldigt jobbigt.
    Jag tror att det var just det som var problemet i Egypten - jag har aldrig varit med om att känna mig så respektlöst bemött. Trots att JAG drog tydliga gränser så respekterades de inte för fem öre.
  • Tooticki
    SaraPayam skrev 2008-11-12 11:06:41 följande:
    Jag är med inne på västindien, men det verkar vara lite osäkert med vädret där. Vart ligger La Gomera? Vi har inte någon bestämd resebudget, men omkring 40000kr kanske lite mer
    sv.wikipedia.org/wiki/La_Gomera

En av Kanarieöarna.
  • Tooticki
    SaraPayam skrev 2008-11-12 11:14:26 följande:
    Tack Har du vart i Sardinien? Det ser med jättefint ut
    Nej det har jag inte men det är säkert bra det med!
Svar på tråden Egypten, vad köpa och vad inte missa??