• trollet79

Tips på nån romantisk mat när jag ska fria?

Ska fria till sambon nästa fredag och funderar vad jag ska laga för mat till den dagen, vill ha nått romantiskt och nån romantisk efterrätt

Nån som har nått förslag?

• Svar på tråden Tips på nån romantisk mat när jag ska fria?
  • MDoJB

Gör efterrätten i en hjärtformad form eller skål.

• Bubblig

jordgubbar doppade i vit choklad till efterrätt

• trollet79

Ja jorgubbar är ju ett måste, hoppas bara att få tag på dem

Tur att sambon är borta kvällen innan så jag kan åka stan runt och leta tills jag hittar jordgubbar utan att han behäver veta nått

Han älskar pepparbiff så jag funderar på att göra nått med det, men känner att jag vill verkligen ha nått speciellt

• SaraPayam
    trollet79 skrev 2008-11-12 13:12:25 följande:
    Ja jorgubbar är ju ett måste, hoppas bara att få tag på demTur att sambon är borta kvällen innan så jag kan åka stan runt och leta tills jag hittar jordgubbar utan att han behäver veta nått Han älskar pepparbiff så jag funderar på att göra nått med det, men känner att jag vill verkligen ha nått speciellt
    Jag såg att de hade jordgubbar på coop & maxi här i jönköping, så det borde väl finnas även där du bor
  • trollet79

Ja har sett på maxi här också så hoppas att nån annan inte köpt upp dem just den dan

• sanber

om han gilalr pepparbiff gör det med potatis muffins! =)
    då blir det lite speciellt...finns recept i bla den receptboken som Ica hade nu.. "husmans" eller va sjkutton den hetet,,,går säkert att goggla oxå men det ser u speciellt ut med nåt sånt!

• Vena

Om han gillar skaldjur, varför inte hummer? En halv var till förrätt med skumpa till. Jättegott, och köper man den kokt tex på ica är den fin att äta naturell med lite bröd till.

Och jag tror att du kan beställa/ be att få lägga undan jordgubbar i butiken, i synnerhet om du berättar ändamålet!

Porterstek med potatisgratäng är gott till varmrätt.
    Lycka till o hoppas ni får en fin kväll!

Svar på tråden Tips på nån romantisk mat när jag ska fria?