• Bröllopsredo

Gifta sej gravid??

Först ville vi gifta oss i maj, men för några veckor sen visade det sej att det växer en liten en i min mage.
    Eftersom ja alltid velat gifta mej innan tillökning så har vi nu ännu mer bråttom.
    Kyrkan är ombokad till slutet på februari, lokal har vi fortfarande inte lyckats hitta.
    Är det nån som gift sej gravid? Hur ska ja kunna köpa en klänning i tid å sen kanske Ändå inte komma i den??
    Vad finns det för nackdelar, som ja inte har nån aning om?

• Svar på tråden Gifta sej gravid??
  • gustafmatilda

Först och främst - GRATTIS till bebben!

Visst kan du gifta dig gravid, det är vackert med gravida brudar tycker jag! En bra modell för gravida när man inte vet hur stor magen kommer att vara är att satsa på en klänning i empiresnitt. Googla så får du fram en massa bilder och förhoppningsvis inspiration!

• MulleNuh

Grattis!

Ja köp en klänning som är lös från brösten o neråt..

• svartvitabruden

Grattis

En modell jag själv föll för (gravid och blivande brud) är en ny lilly som kommit ut. så vackr och empirskuren!

• Bröllopsredo

Tacktack å grattis själv!! Var kan jag hitta den? Finns den med på hemsidan? Jag har sett att dom har en massa fint där.
    Fressten så glömde ja skriva att jag kommer vara i 5 månaden då.

• svartvitabruden

Då kommer du vara som mig ungefär.. ska leta fram den!

• svartvitabruden

www.lilly.dk/Default.aspx&ShowIpaper=6

Klicka uppe i höger hörn 5 ggr som kommer den upp. Empirskuren och vidd under bysten Bandet i midjan är löst och knyts bak. Stod och klämde den i butik, var riktigt snygg!

• Bröllopsredo

Om det är den jag tror det är så e den underbaaar ju!!
    jag har hittat en butik här nära Göteborg som ska ha Lillyklänningar ska åka dit nån dag å prova lite.
    Men När ska man köpa en? man måst eju va ute i någorlunda god tid, ska man köpa den något för stor så man kan sy in den om det skulle va så?
    Man har ju ingen aning om hur stor man kommer vara då?

• svartvitabruden

Till mig sa hon i butiken att jag kunde beställa först efter nyårshelgen, vi gifter oss alla hjärtans dag så lilly verkar rätt lugnt.

• Bumlis

Ja, jag tror att det är lugnt ett tag till. Jag beställde själv en klänning från lilly.dk och den kom fram på mindre än en vecka. Tror att butikerna kan få hem dem ännu snabbare, om det nu är tekniskt möjligt.
    Den var förresten väldigt fin!

• Bumlis
    Bumlis skrev 2008-11-12 11:29:50 följande:
    Den var förresten väldigt fin!
    Syftade på klänningen ni diskuterade här.
  • Marie88

Vi tänkte också att jag kanske skulle vara med barn så vi ska också gifta oss i februari. Nu verkar det inte bli så, men men. Så jag har spenderat en del tid att leta efter en klänning som är jättefin både med och utan mage! Har beställt en klänning med korsettsnörning, var inne på empirskuren klänning annars.

Lycka till med bebisen, och stort grattis!

• Lovecats

Flera vänner har sagt att de ökat en decimeter runt om under brösten, så det kan kanske vara en idé att hitta en klänning som kan justeras med t.ex. snörning. Snörningen behöver ju inte sitta på ett klassiska korsettliv som som ska hålla in magen.

• passionsblomman

Stort grattis till graviditeten!!!
    Jag har varit på bröllop där bruden var riktigt höggravid -hon var så himla fin!!!...
    ...och hon grät så HIMLA mycket... Liiite hormoner i omlopp där! Hon hann bara titta in när dörrarna öppnades(jag satt vid gången nästan längst bak så jag såg och hörde väl)
    så drog hon bara efter andan och sedan sprutade tårarna HELA vigseln mer eller mindre.
    Gissa om hela kyrkan bölade!
    Så skaffa näsdukar! Det är inte ovanligt att man blir väldigt lättrörd när man har bebis på gång...

Svar på tråden Gifta sej gravid??