• LB5

Är det någon som väntar med bröllopsresa?

Hej! Vi ska gifta oss i Augusti men skulle vilja åka på bröllopsresa till Alperna och åka snowboard tillsammans. Men det finns ju inte så mycket snö i Augusti... Är det någon som har väntat med att åka, men som känner att det hade varit roligare att åka direkt efter bröllopet (eller veckan efter...)?

• Svar på tråden Är det någon som väntar med bröllopsresa?
  • MulleNuh

Vi ska vänta.. Vi gifter oss nu i Juni, men då är det jäkligt dåligt med resor utanför europa. Så vi ska vänta tills ca november då det är en bra period plus BILLIGA resor.

• Krystal

Vi funderar på att åka till Egypten. Men då vi tänker gifta oss mitt på sommaren, då brukar det vara ganska varmt där. Så vi har sagt att vi njuter (förhoppningsvis) av en härlig svensk solig sommar och drar iväg på resa ditt när höstrusket drar in över sverige.

Sen så vill man ju gärna resa tillsammans med det gemensamma efternamnet och då hinner det ju med säkerhet bli klart och man kan visa nya passet :-P

• Tx2

Vi väntar oxå några månader med resan. Då har vi något att se framemot efter bröllopet.

• Vill nu

vi väntar oxå några månader

• Nueddax

Vi har väntat...gift oss den 24 Oktober. Kommer troligen inte bli någon resa förräns nästa år....

• Augusti2010

Vi tänkte ta en romantisk weekend, inget märkvärdigt men bara så att man kommer iväg en sväng, till någon europeisk stad ganska snabbt efter bröllopet, för att sedan några månader efter åka till Karibien. Men det beror mest på att vår dotter, som då är drygt 2 år, kommer att följa med på den "riktiga" bröllopsresan (vi skulle inte ha en behaglig resa så länge utan henne), så vi tar en weekend först för att få komma iväg lite själva också.

• capu

Vi gifter oss i augusti och tänkter försöka komma i väg till grekland 1 vecka direkt efter och sen satsa på thailand till vintern.

• celtic

Vi ska också vänta, gifter oss i februari och åker på resan i augusti september någon gång. Helst Japan men det beror på hur mycket vi får i bidrag :)Jag hade helst åkt på resan direkt men det funkar inte då vi gifter oss mitt i min sista termin på utbildningen.

• Bumlis

Vi kommer ha ledigt 1 vecka direkt efter bröllopet, men då stannar vi i trakterna. Åker till USA senare.

• lillP

Vi kommer att vänta med resa. Jag har precis börjat plugga så varken pengar eller tid finns just nu, utan det får bli när jag är klar om 1,5år Hade jag däremot jobbat fortfarande, hade det nog blivit en resa.

Svar på tråden Är det någon som väntar med bröllopsresa?