• Chapel of Love

Är det bara min m2b som

inte alls är intresserad av bröllopet
    ibland fattar jag inte varför han friade änns
    jag har ordnat allt med fotograf,kyrka
    han blev skitsne när jag hade bokat kyrkan
    för den ville inte han gifta sig i han vill gifta sig i en som ligger 10 mil ifrån där vi ska ha bröllops festen
    allt för o jävlas
    jag har svår AD/HD
    jag klarar inte ut detta själv alls
    han är inte det minsta intresserad
    det är lite över 3 månader innan vi gifter oss
    o han har inte änns börjat o titta på kläder till sig själv
    jag vill bara skita i allt
    det kommer inte fram några pengar jag kan inte betala min klänning
    den tar 3 månader o sy
    han bryr sig inte alls
    han bara avfärdar mig eller så blir vi ovänner o börjar o bråka
    så fort jag nämner bröllopet
    jag känner att jag vill skita i allt bara

• Svar på tråden Är det bara min m2b som
  • Ananias

oj oj låter inte helt bra. har han fått kalla fötter ? ni borde nog prata om detta.

• Sommarpar

fy vad tråkigt, detta är något ni ska göra för att båda vill, inte för att man "ska" göra det (som vissa anser).
    sen tror jag det e helt naturligt att killar inte har samma intresse att planera ett bröllop som vi tjejer eftersom det e en sak som många av oss drömt om sen barnsben. Men din situation känns lite väl extrem!!

jag tycker du ska sätta dig ner med honom, säg till honom ett par dar innan så han inte känner det som ett påhopp. fråga honom vad hans åsikter, synsett o tankar kring bröllopet är.
    varför vill han gifta sig i just den kyrkan? kan ni flytta festen närmare kyrkan. om det är ett skäl han har o inte bara för att jävlas med dig.

ge honom uppgifter som han kan göra för att blir delaktig.

ett annat förslag som du var inne på är att faktiskt rakt ut fråga om han verkligen vill gifta sig, han kanske bara är kanonnervös eller känner att tre månader är lång tid och inte insett hur snabbt det verkligen går...

lycka till med allt och hör gärna av dig om hur det går för er!!

• bride 2be

låter som det kanske inte är rätt beslut ni tagit,ni måste absolut sitta ner och diskutera hur ni vill ha det på ER dag.
    Det var ett krav redan från första början att vi är två om bröllopet så då är vi två om planeringen med. Sen gör jag mycket klart men vi pratar mycket och han får stå ut helt enkelt med helt enkelt.

Han verkar inte så värt intrsserad alls av er dag, och den är är ju bara början av ert gemnsa liv.
    Så att prata om hur ni/han ska ha det är nog ett måste och ställ krav.

• Bumlis

Sorry, men kan det vara för att du friade? Han hade kanske velat göra det, och vid en annan tidpunkt? En tanke bara...

Hoppas ni kan prata med varann och det ordnar sig!

• Golfkillen

Nu var det ju inte hon som friade!

• Bumlis

OJ!!! Sorry, läste fel! *skäms*

• Kaffemoster

Lugn, det låter precis som min man .. Men vem snyftade mest i kyrkan och tyckte det var en alldeles underbar dag??? Min man .. Och vi är fortfarande lyckligt gifta efter 4.5 år ...

Min man köpte sina kläder knappt två veckor innan, och resten fixade jag själv ... Dock så höll jag också i plånboken ...

Min man (inte svensk) trodde att alla gäster skulle ha gått hem vid 9-snåret och förstod inte vitsen med DJ ... Det var en vecka innan bröllopet .. men när klockan slog midnatt, vem är inte uppe och jazzar på dansgolvet ...

Alla män är inte intresserade av att fixa bröllopet .. men det betyder inte att dom inte kommer att njuta till fullo.

Ni behöver dock komma överens om en budget ... Kolla om han har några speciella önskningar och försök ta med dom som är genomförbara (alltså inte gifta sig 10 mil hemifrån) .. sen får du ta BT som hjälp och bollplank ...

Det blir bara tråkigt att planera bröllopet om en parten bara försöker hitta fel ...

Många par planerar ihop och det är naturligvis det bästa, men det funkar på det andra sättet också.

• Kaffemoster

Fast självklart måste han ju vilja gifta sig ... Men han friade ju, så jag tar det för givet ...

• Bumlis

Jag kan bli ganska "låst" när jag blir riktigt stressad. Typ "lägga mig ner och dö". Han kanske bara är stressad och orkar inte ens hitta en tråd att ta tag i?

• MadTezz

Ni sambo är lika dann. Har är inte så väldigt intresserad av att va med och planera. Han säger att jag får göra det. Mig gör det inte så mycket för jag tycker bara det är kul. Men det som irrirerar mig är att så fort jag berättar något om planerna så vill han inte diskutera så mycket eller så kommer han med andra förslag. Men han vill ändå inte va med och planera. När det gäller bokningar av vissa saker och hans kläder så tror han att man bara kan fixa det på ett par dagar. Men vissa skaker måste man boka långt i förväg men det förstår han inte i bland. så därför så fr jag ta saker i egna händer om det ska bli något bröllop.
    Så det kan ju oxå bero på att din sambo inte vill vara med och planera för att han tycker att du sköter det bättre. Även fast man önska att han va mer med och försöka bolla lite ideer tillsammans.

Svar på tråden Är det bara min m2b som