• phillippa

Gifta sig i London?

Hej

Är det någon som gift sig i London eller som vet var man kan hitta information om detta? Vi har gått ur svenska kyrkan så där är vi nog inte välkomna . Det spelar inte så stor roll var och hur vi gifter oss vi tänkte göra det i hemlighet och för oss själva. Någonstans vid Camden hade varit roligt men annars går det bra varsomhelst.

• Svar på tråden Gifta sig i London?
  • PennyJenny

Hindersprövning måste göras på ett Registry Office (i engelskt kommunalkontor) och man kan göra det först när man kan visa upp en adress sedan sju dagar tillbaka i den kommunen. Ett hotell går bra så vitt jag vet. Sedan tar det ytterligare dagar att få den och därefter kan man gifta sig. Har för mig att jag sett att man typ måste vara i landet och ha samma adress i 14 dagar och därefter kan gifta sig.

Här hittade jag lite mer om giftemål i London, gäller ju iofs för brittiska medborgare, men när man väl har den engelska hindersprövningen så gäller ju samma för er.

www.london.gov.uk/london-life/community-and-people/bdm/marriage.jsp

• phillippa

Tack så mycket! Hmmm... Vi har nog inte råd att vara i London i två veckor innan så det får nog bli någon annanstans då .Men, men ska titta lite på länkarna först!

• PennyJenny

Tyvärr är ju Storbrittannien ett av de länder där det inte bara är att åka och gifta sig utan att man måste vara i landet på det sättet. Hur det är i andra länder har jag ingen koll på, men får för mig att det vanligaste då är att man kan gifta sig i Svenska kyrkan på plats enligt svenska regler men att på de flesta håll är det krångligare om man inte ska gå den vägen utan gifta sig som de vanliga medborgarna i landet.

• Bride in England

Kan ni inte gifta er borgerligt i Sverige? Enklare med planering o sant om man bor i samma land

• phillippa

nä, det känns så tråkigt. Vill ju göra ngt annorlunda av det!

• Bride in England

Att gifta sig borgerligt ar mojligheternas paradis! Ni kan gora av det precis vad ni vill, inga granser i princip

• september2009bröllop

ett alternativ är att gifta sig borgligt här och sen bli välsignade i llondon då slipper man allt meck med registry office.. vi tänkte först gifta oss i london men kom fram till att det skulle bli en alledes för kostsam historia..

Svar på tråden Gifta sig i London?