• Esonda

Vicktoria Secret = Giftigt!?

Jag klcikade runt lite och fick se en artikel där det stod att flera kvinner stämmer Vicktoria Secret för att de har fått utslag efter att ha köpt deras Bh:ar.
    också en annan kvinna har påstått att hon fick permanenta ärr och en annan allergiska utslag. tydligen så innehåller dessa bh:ar det giftiga ämnet formaldehyd. Vicktoria secret påstår motsatsen.

Är det inte hemskt?? Jag älskar Vicktoria Secret men nu vågar man verkligen köpa!?

• Svar på tråden Vicktoria Secret = Giftigt!?
  • Soon and very soon

oj, skulle inte köpa nu då. vänta o se, kan ju vara så att de ändrar nått nu utan o "erkänna".

• Miss Biii

hörde nått om giftig BH, visste inte att det va från V.S. ... hm.. ska bli intressant o se vad som händer där...

• Esonda

ja precis, tydligen så var det på "Angels secret embrace"

Har aldrig hört detta innan och har själv inte haft några som hellst problem.

här kommer artiklen jag hittade: www.fashionnet.se/iuware.aspx&ssoid=90961

• Humlanhubbe

Jag har massor av underkläder från VS o har inte drabbats av varken utslag eller andra åkommor *puuh*
    Låt oss hoppas att det som står i artikeln inte stämmer..

• gotlandsulrika

Skulle tro att det inte är så ovanligt? eller? det är väl en massa skit och kemikalier i kläder.
    Själv är jag så känslig att jag inte ens vågar prova svarta kläder ute på stan utan får köpa dem på öppet köp och prova med hemma. Då får jag ha kläder under samtidigt som sambon kollar att jag inte får någon allergisk reaktion.

Så alla som använder nya kläder utan att tvätta dem först: tvätta dem, man vet aldrig om man reagerar på något ämne!

Själv har jag fått en allergichock då hela ansiktet svullnade upp, fick andnöd men var som tur var inte ensam hemma. Det var bara att åka ambulans..

• Sebastiána

Det har hänt samma sak med andra kläder. Många företag använder gifter för att kläderna ska hänga snyggt i affären och om man är överkänslig bör man egentligen tvätta alla kläder innan man använder dem.

• Luucie

Jag vill bara säga en sak...USA!!!!!!!!!!!!
    Där stämmer man alla! Så om du ska lyssna på detta får du sluta med allt som har sitt ursprung där. För jag kan lova dig att samtliga företag någongång blivit stämda av än den ena eller andra orsaken...

Svar på tråden Vicktoria Secret = Giftigt!?