• Ally z

Gäster som bjuder in sig själv?!

Hur hanterar man gäster som själva bjuder in sig till bröllopsfesten? Min kolega och chef är ett exemplel! Jag är i dillemma , känner att jag inte kan vara oartig och inte bjuda in de, däremot kan jag känna mig taskig om jag inte bjuder in andra arbetskamrater..

• Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själv?!
  • bridesilly

Vi sa redan från början när vi berättade för alla att vi ska gifta oss att det bara blir för de allra närmaste eftersom bröllop är en kostsam historia. Det köpte alla och vi fick inga som bjöd in sig själva. Det är ganska oartigt enligt mig iaf att bjuda in sig själv till ett bröllop.

• 090214

Har inbjudningskorten gått iväg? Jag tycker att det är väldigt oartigt av din chef och kollega att bjuda in sig själv! Men om du känner ändå att du skulle vilja ha dom där så kanske du skulle kunna bjuda in de till vigseln men inte till festen? Å sedan kan du bjuda på nåt enkelt på jobbet sen?

• bridesilly

Ja glömde säga det föresten..precis som 090214 säger så gjorde vi så att vi sa att alla som vill är välkommna till kyrkan men festen blir bara för de närmaste. Sen när vi var tillbaka från bröllopsresan bjöd jag på en tårta som var i de smaker vi hade på bröllopstårtan på vårat personalmöte mycket uppskattat

• Troll1

Knepig chef o kollega. Hur kan de med det?

• Troll1

Håller med vad de andra skriver. Bjud in till kyrkan bara.

Svar på tråden Gäster som bjuder in sig själv?!