• Tetran74

Resetips för bröllopsresan!

Önskar tips, gärna udda ställen, att åka till. Helst inte på andra sidan jorden då vi bara ska vara borta en vecka och vi tar med vår son som då är 1,5 år.

Tack tack!

• Svar på tråden Resetips för bröllopsresan!
  • Tetran74

Oj, glömde skriva. Vi lär nog åka i juli.

• Troll1

Mallorca, ngn grekisk ö? Det är iofs lite varmt då eller hur är det? Har inte varit runt Medelhavet i Juli. Vad vill ni göra/se?

• Tetran74

Vi(eller jag)vill ha en fin strand som passar för småbarn, samtidigt som vi vill åka och titta på olika saker. Min m2b är inte jätteförtjust i att sola och vi kan ju inte ligga på en strand hela dagen med en liten kille.

• stellajsj

Min syster och hennes man och deras två små barn var på Sardininen i somras. De tyckte att det var jättebra, fint, bra bad för barnen, god mat och lite att se (lite större ö så man kan ju hyra bil om man vill och åka runt lite).

• E11a

Korsika eller Capri ..... fast Capri är inte så barnvänligt kankse.

• lolca

Vi ska åka med Langley travel till Korsika i juli. De har en urbra barnklubb dessutom. Personalen är trevlig och hotellen väldigt bra. Vi var till Kreta för ett par år sedan med samma resebolag. Hur bra som helst!

www.langleytravel.se

• shakynose

Portugal eller Azorerna! För en liten en på 1,5 kanske det inte behövs barnklubbar på hotellet?

• Det stora Blå

Sand, långgrunt, barnvänligt och utflykter i kombination . . .

Alcudia på Mallorca
    Side i Turkiet
    Rethymnon på Kreta
    Ön Naxos (Grekland)
    Ön Samos Grekland
    Naxos på Sicilien
    Alghero på Sardinien
    Hammamet i Tunisien

Men juli är VARMT och mycket turister, välj september istället, och stanna i Norden i juli, det finns fina stränder på Västkusten och t ex i Estland.

• JustMeAndMyLove

Låter kanske jättetråkigt det här men Juli är en perfekt månad att åka till kolmården. Finns jätteromantiska sviter man kan boka!
    Delfinerna är rent magiska att se och jag kan lova att ett barn har det roligt.

Annars vet jag att mina föräldrar älskade Gran Canaria just för att Bamseklubben var så bra med barn. Då fick de några timmar för sig själva :) Och jag tror att Gran Canaria är ganska behagligt trots sommarvärmen?

Svar på tråden Resetips för bröllopsresan!