• Med stor förväntan

Kostnad för dekorationer?

Vad kan det kosta med blommor till kanske 25 bord? Hur mycket kostar exempelvis rosor om man köper kanske 150 stycken?

• Svar på tråden Kostnad för dekorationer?
  • Augusti2010

Runt tusenlappen kanske? Men jag är ingen expert på sånt =)

• dfk

Man kan ju köpa rosknippen på Ica-Maxi för ca 69:- bunten.
    I blomsteraffärer kan det gå beroende på vilken ros man ska köpa ca 15:-/25:- per st. Men hör efter om du kan få "mängdrabatt"...

• passionsblomman

Köp inte skitkvalité på Ica och liknande!
    be att få köpa av floristen och be om pris om du köper dem obehandlade, dvs du får själv ta upp dem ur plastförpackning, tagga av och blada av stjälkarna samt snitta dem.
    Då floristen själv inte behövt jobba med dem bör du kunna få ett lägre pris än annars.
    Rosor kan kosta allt mellan 15-65 kronor.Beror på var du bor och vad för sorter och kvalité.
    Räkna 25 kr st som ett genomsnittspris, då blir 150 st 3750, men det priset bör du kunna få ner.

Även blomsteraffärer har "buntrosor" som ligger lägre i pris än de andra, men som har bättre kvalité än mackens.
    Där ligger ofta 10 rosor på ca75-85 kr, vilket ju bara blir 1275 kr.

• Luucie

Varför rosor? Det finns så många andra vackra blommor. Vill du ha i höga vaser kan du använda stora nejlikor eller gerbera.
    Vart bor du?
    I stockholm har vi ju hötorget...oslagbart på en fredag eller lördag eftermiddag, de praktiskt taget kastar blommorna efter dig.

• Ore

Varför så mycket blommor? Hur stora är borden och hur ska de vara uppställda? Vi hade ett E-format bord, fast med fyra tungor. Hade 12 vaser till detta, med en blomma i varje. Rosor gör sig också ganska bra att ha en och en i smal vas. Kanske med något blad eller några strån.

Hur mycket mer ska stå på borden? Vi hade vattenkaraffer, vaser, ljusstakar, salladsskålar, såskannor och gratängformar på bordet. Utöver alla glas, bestick, festprogram, placeringskort m.m. Det hade blivit trångt med stora vaser...

• Med stor förväntan

Tack för alla tips! Det behöver inte alls bara vara rosor, men jag har inte hunnit kolla på andra sorter än, så tips tas gärna emot.

Vi kommer att ha all mat på ett annat bord, så det tar inte plats. När jag räknade på antal tänkte jag även med brudbuketten.

• Mrs D to be

jag gjorde dekorationer i skålar till min mormors 60 års fest köpte vita skålar på maxi. oasis hoss floristen massa roser och andra blommor till dekorationen och sånnt där färgat trassel. det blev skitsnyggt och blommorna höll sig jätte länge. Självklart var inte rosorna lika stora som de man köper hos floristen men det var helt klart bra kvallitè.

• momi boki

ja köper egna rosor som ja sätter ut i oasis köper ´på plantagen 40 rosor för 50 kr

• Chrisse och Jonas

Har du nåt torg där du bor som har torghandel så brukar man kunna få bra priser där.. köpa buntar och sen själv göra som man vill med dem.

• momi boki

vill du komma undan med tusen lappar köp från ica plantagen osv,,, kan garantera att blommorna håller under den stora dagen,,, 60kr maxat för 10 rosor exp,, vill du slänga utt flera tusen gå till en florist

• Tess80

Jag håller momi boki, plantagen har faktiskt jäkligt fina blommor som står sig hela dagen till "plånboksvänliga" priser!

• Mrs D to be

city gross i norrköping håller högst blomkvallite av alla affärerna här iaf

Svar på tråden Kostnad för dekorationer?