• Celeste97

OT: Dejtingsajt för äldre!?

Jag har en gullig svärmor, 60+, som nog känner sig lite ensam ibland. Nu verkar hon nyfiken på hur det här med att chatta och kanske dejta via nätet funkar.
    Vi funderar på om man kanske kan ge henne ett medlemsskap eller liknande i julklapp... Vad tror ni? Har ni tips på bra dejtingsajter eller vanliga forum där hon kan träffa trevliga likasinnade? Böcker?

• Svar på tråden OT: Dejtingsajt för äldre!?
  • Höstbrud-07

Hon kanske ska börja med något mer allmänt forum för folk i samma ålder. Risken är att man blir avskräckt om man som helt ny kommer in på en alltför inriktad dejtingsajt. Jag har tex uppfattningen att match.com är för yngre och på mötesplatsen tror jag många är runt 40. Kolla vad medlemmarna har för åldrar.
    ett tips är ju att introducera henne för forum om specifikt intresse, golf, blommor, resor, för att den vägen träffa nya.

• Celeste97

Jo, jag håller med dig Höstbrud-07 att ett vanligt forum vore en lite snäll start på det hela. Men vad finns det för bra forum för folk i pensionsåldern!? Jag tror inte hon har så mycket specifika intressen, bor på landet i hus och har lite djur... Kanske resor?

• Celeste97

Åh, det där var ett toppentips! Tack!

Svar på tråden OT: Dejtingsajt för äldre!?