• suzem

Hur skulle ni ha gjort i min sits??

Det visar sig att jag och min sambo har ca 0 kronor till vårat bröllop... vi planerade att ha en middag med familj och vänner men nu har vi skulder som måste betalas och det finns inget över för ett bröllop... trots detta vill vi såå gärna bli man och hustru och vill ha lite tips på billiga bröllop! Vad ska vi göra??

• Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort i min sits??
  • ElinPierre

Åk till rådhuset och ät sedan en LYXIG middag, bara ni två. Njut av varann, och ta "bröllopsfest" när det gått 1,2,3 eller 10 år, när ni har råd att göra det ni vill!?

Annars kan man kanske göra som jag gav en annan tjej som tips- Ha ett kvällsbröllop, vigseln typ vid 19 kanske, bjud sedan på tårta och tilltugg (popcorn och salta pinnar) och ha en självkostnads bar hemma hos er eller någon förälder eller så, som har plats för de ni vill ha med. Alternativt att de som vill dricka alkohol tar med egen och ni bjuder på "bubbel" (alkoholfri cider).
    Klänning kan du låna eller köpa en snygg kortare enklare klänning för en 500 och killen kan ha en kostym som han har/låna en och sedan fixa en ny slips eller liknande...
    Hår och smink kan man ju göra själv.. Sen är det väl ringar kanske, men det kan man ju fixa senare kanske!?

Hoppas ni får det ni önskar er!

• ElinPierre

När jag tänker efter skulle detta kunna bli supermysigt!! Eller vad tror du? Tihi..

• Hemliga Maja

Har hört att en del har utomhusvigsel på sommaren och samlar alla för gemensam picnic. Billigt och mysigt!

Man skulle också kunna vara hemma hos sig själv, eller kanske en förälder som har hus och mer plats och ha knytisfest. Tror att ganska många skulle kunna tänka sig att komma med paj, efterrätt eller lite vin som bröllopspresent!

Ringar kanske inte behöver bli så dyrt om ni har något annat guldsmycke redan som ni kan lämna in och göra om till ring. Har ni någon ärvd vigselring i släkten kan den/de kanske återanvändas genom att ändra storlek och graveras om.

Lycka till!

• didis

Eftersom du frågar hur jag hade gjort i din sits blir det tråkiga svaret att jag hade väntat med bröllop.

För oss känns det inget roligt att behöva snåla med allt, att inte kunna bjuda alla som man vill eller behöva snåla med mat och dryck. Så vi har valt att vänta tills det passar oss, ekonomiskt och tidsmässigt (det trodde vi iallafall men i mars är vi troligen nerlusade med jobb både jag och maken).

Alternativet är förståss att ordna det juridiska först och ha festen tex vid första bröllopsdagen.

• sarling

Tja... jag hade nog också väntat. Men utomhusvigsel med picnic lät ju mysigt!

Ringar kan man köpa billigt i antikaffärer. Smält ner och gör om eller behåll som de är och byt sen när ni har pengar/om ni vill. Att putsa upp en gammal ring kostar nån hundring och priset kan vara halva mot en ny.

Eller köp en billig lågpris tex här www.hedbergsguld.se/ De hade en slät silverring för 78 kr. Herrvariant finns för 128 kr. Billigare än så kan det knappast bli! Gravyr för 135-200 kr har de också.

Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort i min sits??