• 27juni2009

Någon som textra själva `?

Nån som textar inbjudnings texten själva?
    Vad ha ni använt för pennor etc?
    Jag skall nog texta vårat för att sen lämna in för o få gjort en stämpel, orkar inte skriva på 25 kort
    Får räcka m min handstil på tackkorten sen;-
    de känns personligare med handstil o då kändes detta som en kompromiss, men vill höra era andras erfarenheter

• Svar på tråden Någon som textra själva `?
  • sarling

Om man vill fuska kan man ladda ner en font som ser ut som skrivstil tex från DaFont.com

• Bumlis

Jag skrev texten själv. Använde en "metallic"-penna som hade en rand av färg runt. Alltså (shit vad svårt att förklara): pennan skrev med t.ex. silver, och runt silvret blev det som en tunn rand av valfri färg; petrol, grön eller rosa. Finns att hitta på bokhandlar, och blir verkligen jättesnyggt. Pennan heter "Gelly Roll" och är genomskinlig med färgad kork.
    Och ja, det blir väldigt personligt.

• Lennarts Fru

om du sa texta själv så rekomenderar jag de som kallas glepennor och finns på ipricip alla ställen där man kan köpa pennor till barn.

gelepennor är ett samlingsnamn för olika sorters pennor som finns i samma förpackning:
    glitter-pennor
    metallic-pennor
    neon-pennor
    pastel-pennor

• 27juni2009

Lennarts fru: jo men jag kan jju kalligrafi(eller kunde för 10 år sen ) så då e inte de pennorna så bra, sen e jag inte så fötjust i glitter o paljetter vill ah de enkelt o stilrent;) har svart i vårt tema dessutom

• Kirsto

27juni2009: Stämpel är en skitsnygg lösning, särskilt om du vill embossa texten. Annars kan du ju faktiskt scanna eller fota texten och göra en digital bild av den, så slipper du kostnaden av en större stämpel.

• Kirsto

Glömde säga att stämpel förstås är lämpligare om det är riktigt kraftigt papper (typ handgjort) som inte funkar så bra i skrivare.

• 27juni2009

Min tanke e ju att embossa;) får se om ja lyckas har inte embossat så mycket ännu,)

• Kirsto

27juni2009: Å, det kommer att gå fint! Och BLI fint! Vill du investera i en embossingfön så är det väldigt lite som kan gå fel. Lättare att bränna papper och/eller pulver på spisplatta eller brödrost.

• ogiftnickenyfiken
    Kirsto skrev 2008-11-25 10:56:09 följande:
    27juni2009: Å, det kommer att gå fint! Och BLI fint! Vill du investera i en embossingfön så är det väldigt lite som kan gå fel. Lättare att bränna papper och/eller pulver på spisplatta eller brödrost.
    Behöver inte köpa en dyr embossingfön.
    Räcker med en värmepistol från typ Claes Ohlson för typ 100-lappen.
    En sån har jag alltid använt då jag embossar och det blir kanonresultat.
  • Kirsto

ogiftnickenyfiken: Jag har också kört på varmluftpistol fån CO tidigare, men jag tycker att en riktig embossingpistol är bättre eftersom den inte blir lika varm. Varmuftpistolen går snabbare, men det händer att papper och pulver blir bränt. Fast du kanske är mer noggrann än jag.

• bröllop080719

Jag brukar också enbossa med varmluftspistol, köpte en på Ö&B, den blir dock inte riktigt lika varm som "märkes" pistolerna så det kan ju vara sådant som skiljer om man bränner eller inte. Jag har aldrig bränt varken papper eller pulver med min varmluftspistol och jag är inte världens noggranaste person

• Troll1

Det blir SÅ fint med embossing. Det gjorde vi med. Ser så arbetat ut, men går ju ganska snabbt & enkelt. Och jag är INTE den pyssligaste personen precis.

• Troll1

Förresten så gick brandlarmet när vi skulle använda brödrosten och spisen rek jag inte heller. En slö värmepistol är nog bättre då.

Svar på tråden Någon som textra själva `?