• Ouno

    Vad ska jag skriva?

    Vi gifter oss i augusti och tänker skicka ut inbjudan ganska tidigt. Jag har några vänner och syskon som inte har så "stabila" förhållanden, lite oklart om de är ihop om det är någon som förstår hur jag menar. Ska jag skriva båda namnen på inbjudan?

  • Svar på tråden Vad ska jag skriva?
  • Höstbrud-07

    Kan du inte fråga dina syskon hur de vill göra? Vänta och se ett tag också, ni kan ju ändå inte skicka ut inbjudan på rätt länge än och till dess kan ju mycket hända.

  • Ouno

    Jo jag kanske ska fråga mina syskon hur jag ska skriva, men jag vill ju hålla det hemligt för mina vänner tills jag skickar inbjudan så då får jag väl skriva killen också om de är tillsammans just då...

  • aalexandra

    varöf inte bara skriva med respektive, skulle dom då byta partner innan bröllopet verkar det ju fånigt att deras ex kommer =)

  • Höstbrud-07

    Eller skriv som jag var med om när jag hade relativt ny pojkvän, skriv bara den du känners namn och ring sen och var tydlig med att även partnern är bjuden.

  • aalexandra

    haha, appropå att göra helt fel så blev jag bjuden eller snarare min sambo blev bjuden på ett bröllop och på inbjudan stod hans namn och bredvid stod ett annat namn (inte mitt) då hade vi bott ihop ett tag och var ganska seriösa men jag hade inte träffat dom som skulle gifta sig och dom trodde helt enkelt att jag hette så.. Lite olustigt när jag skulle presentera mig för dom.

  • momi boki

    hej! jag har haft samma dilema själv o fundera på jag tog beslutet att skriva mina vänner/syksons sen skrev jag bara med familj vilket innebär är man lite seriös eller ha haft sällskap kan man ta med den =)

Svar på tråden Vad ska jag skriva?