• JustMeAndMyLove

Ballongbuketter? Göra själv?

Är det någon som haft ballonger på sitt bröllop?

Tänkte ha två ballongbuketter vid ingången till partytältet och sen tre ballonger (helium) ovanför var fjärde plats. Asså från mitten av bordet. (nästan så jag själv inte fatta hur jag menar :P)

www.aktivioslo.no/partnere/ballooncompany/ballongbuketter.jpg

Men äre svårt att gö nått sånt här själv?
    Jag vill nämligen ha mer diskreta i genomskinligt rosa och grönt bara.
    plus att de flesta tar 400 bara för att binda ihop dem...

• Svar på tråden Ballongbuketter? Göra själv?
  • Aleta

Vi hade heliumballonger, men inga buketter utan gästerna fick varsin som de släppte i slutet på vigseln.

Heliumballonger behöver blåsas upp samma dag för de läcker sakta.
    Man kan spruta in något i ballongerna så att de stannar uppe längre, men det var kladdigt och besvärligt tyckte vi.

• JustMeAndMyLove

hm, samma dag? Det lät lite jobbigt.
    Går det fort att blåsa upp dem då? Och är det svårt?
    Tänkte man kunde sätta min lillasyster som Ballong-ansvarig :)
    Hon skulle säkert bli glad! (hon kommer vara 15 då)

• Aleta

Det beror ju på hur många ni ska ha.
    Vi hade en som blåste upp ballongen och två som knöt.

Man knyter inte ihop ballongerna som vanligt utan man knyter ett snöre om och då är det lättare om en håller och en annan knyter snöret.

De som hjälpte oss med det sa att det var ett roligt jobb. De blåste upp säkert 150 ballonger om inte mer.

Det var jättelätt att få i heliumet, jag hade en jättetub med ballongmunstycke som jag hade hyrt på järnhandeln.
    Buttericks har lite mindre som kallas ballonggas, jag vet inte hur de är att hantera, men de borde ju vara lika enkla.

• JustMeAndMyLove

Aha, bra att tänka på!
    Då kommer jag "anställa" minst tre som får hjälpas åt då :)

vet inte varför men jag såg framför mig hur jag mådde efter hundra vanliga ballonger uppblåsta av egen kraft på min systerdotters kallas! Hahaha

Aleta skrev 2008-11-23 21:54:34 följande:
    Det beror ju på hur många ni ska ha.Vi hade en som blåste upp ballongen och två som knöt.Man knyter inte ihop ballongerna som vanligt utan man knyter ett snöre om och då är det lättare om en håller och en annan knyter snöret.De som hjälpte oss med det sa att det var ett roligt jobb. De blåste upp säkert 150 ballonger om inte mer.Det var jättelätt att få i heliumet, jag hade en jättetub med ballongmunstycke som jag hade hyrt på järnhandeln. Buttericks har lite mindre som kallas ballonggas, jag vet inte hur de är att hantera, men de borde ju vara lika enkla.
Svar på tråden Ballongbuketter? Göra själv?