• solhatten

    "save the date" med julkorten någon?

    Hej funderar på att skicka ut "save the date" med julkorten. Alltså bara skriva typ PS den 1/8-09 gifter vi oss. Inbjudan och mer information kommer frammåt vårkanten. Eller nåt sånt. Någon mer? När skickar ni ut den riktiga inbjudan sen? Vi gifter oss som sagt den 1/8

  • Svar på tråden "save the date" med julkorten någon?
  • 27juni2009

    Om ni skickar save the date så behöver ni ju inte skicka före april o så m osa början/mitten av juni kanske.

  • ozita

    Det tyckte jag lät som en bra idé! Vi tänkte skicka save-the-date-magneter som man kan göra på vistaprint.se men att skicka med julkorten var kanske en ännu bättre idé...

  • solhatten

    Ja, annars kan jag tycka att "save-the-date" är lite "over-kill" =) men med julkorten blir det ju ganska oskyldigt. Det finns vissa anledningar som gör att vi vill att vår släkt ska få reda på bröllopet i god tid. Kompisarna vet redan om det...

  • tintilade

    Jag ska skicka ut mina inbjudningar i samma vända som julkorten. Dels för att vara lite "ekonomisk". Julfrimärken kostar trots allt lite mindre.

  • Nalle Puh 40

    Ska inte ha save the date kort, kommer inte ha några långväga gäster.

  • ozita

    Nästan alla våra gäster kommer resande, både från runt om i landet och utomlands, så därför tyckte vi det var säkrast att de fick ett datum i god tid...

  • nni

    Vi tänkte göra så som du vill göra! En rolig idée!
    Men vi mailade dom från USA o sa att "something big" komnmer hända då det datumet. Så ska vi skicka inbjudningarna tidigt ist!

  • fru AM

    Vi skickade ett roligt och hemlighetsfullt separat save-the-date-mail en månad innan inbjudningskorten skickades ut (från en speciellt framtagen mailadress, via gmail). Vi hade ett ganska intimt bröllop (ett femtiotal gäster och en umgängeskrets där de flesta är gifta sedan tio år alltså inte en massa andra bröllop att springa på/ta hänsyn till planeringsmässigt) - och klarade oss således med ganska kort framförhållning: save-the-date i maj, inbjudningskort i juni, bröllop i september.

  • brud2009

    Vi kommer skicka "save the date" kort ihop med julkorten, det är ingen som vet om att vi ska gifta oss så detta är vårt sätt att berätta det för alla samtidigt, ska bli så kul!!!

  • Millie84

    Vi ska göra samma sak! Avslöja den "stora" hemligheten med ett oskyldigt julkort. Alla får reda på det samtidigt och blir då inga sura miner för det blir ingen som blir den "siste att veta". Sen tycker jag det är lite skönt att slippa berätta för alla en och en...


    brud2009 skrev 2008-11-27 20:22:58 följande:
    Vi kommer skicka "save the date" kort ihop med julkorten, det är ingen som vet om att vi ska gifta oss så detta är vårt sätt att berätta det för alla samtidigt, ska bli så kul!!!
  • brud2009

    När kan man skicka julkorten tro??? Vill NUUUUUUU

  • Millie84

    Det kliar i mina fingrar att skicka dem redan nu också! Men ska hålla mig till tålls tills veckan innan jul...


    brud2009 skrev 2008-11-29 00:04:44 följande:
    När kan man skicka julkorten tro??? Vill NUUUUUUU
  • Jemima

    Ska också skicka save the date-julkort fast via e-post :) Har bara skrivit att det blir stor fest i juli och att riktig inbjudan kommer senare, men jag tror de flesta kommer att fatta eftersom vi varit förlovade i snart 4 år.. :)

    och jag är också väldigt sugen på att skicka ut dem meddetsamma (även om en hel del vet om bröllopet redan). Vid Lucia borde väl vara ok? :p

  • brud2009

    Jag skickade mina i fredags, men ingen har fått dem änn

Svar på tråden "save the date" med julkorten någon?