• J A

    inbjudan på cd...nån som gjort så?

    Tycker det verkar lite kul + då får man ju plats med all info om transport, vägbeskrivning mm .Då kan man ju "pynta" fodralet lite samt kanske en bild av oss på själva skivan....eller är jag helt ute och cyklar....kanske är finare med en riktig inbjudan förresten...förvirrad...Vad tycker ni?

  • Svar på tråden inbjudan på cd...nån som gjort så?
  • paradisfågel

    Wow! Låter som en häftig idé!

  • Troll1

    Bra idé, men hur blir det med de (äldre) som inte har dator? Eller är det mest yngre som kommer?

  • längelevekärleken

    Vi har gjort så, skit bra blir det. Dem som är äldre eller d som inte har dator gör vi "vanliga" pappers inbjudningar till :D

  • Soon and very soon

    men även min mormor på 90 har en cd spelare hemma! har fått en sådan inbjudan, det är kul o lätt. gillade det alltså.

  • J A

    Kul att ni tycker till! Nästan alla har dator..så det är inget problem, de som inte har skickar vi pappersinbjudan till! Får se hur det blir...ska provgöra en...så får vi se hur vi gör!

  • längelevekärleken

    MMM våra är helt underbara, med risk att det blir lite tårar i ögonen på dem som får den...:D Vi skickar ut dem första redan nästa vecka...

  • Troll1
    Soon and very soon skrev 2008-11-24 18:44:42 följande:
    men även min mormor på 90 har en cd spelare hemma! har fått en sådan inbjudan, det är kul o lätt. gillade det alltså.
    Jag trodde det var datorbaserad cd -skiva om menades.
    Eller så kanske brudparet ska framföra inbjudan till sång? Hade varit ngt. Som en spännande novell med lite musik emellanåt.
  • J A

    längelevekärleken >>> Hur ser era ut och vad har ni lagt för innehåll på skivan?

  • längelevekärleken

    Vi har fått med det mesta, som var, när, hur, klädsel, m.m. På skivorna har vi köpt cdskiv fotopapper som vi gör spännande skivomslag på...Vi har lagt dem i små genomskinliga cd plastfickor med snygg tapetbakgrund och runtom binder vi ett band. Ska försöka lägga in en bild när dem är helt klara :D

  • J A

    Åh det låter jättefint...finns ju så många fina tapeter! Ja lägg gärna upp bilder sen...spännande å se!

  • Soon and very soon

    aha! vi fick en cd inspelning där brudparet berättade vad som gällde.

  • Miss Biii

    jaha bara ljud, todde ni skulle filma oxå ,men det står ju CD
    kan det ite vara en idé annars, dvd istället för cd? eller är det för galet?

  • J A

    Jag tänkte att vi skulle göra en data skiva...alltså bara med text! men filma kanske e en kul grej

  • Fenixx

    är en småfräck idé. men många av våra äldre släktingar har inte tillgång till dator så det kanske man bör tänka på.

  • längelevekärleken

    Våran är jätte bra men det är ett himla pusslande för att få ihop musik och bildspel på skivan i samma format som innan, och att få foto cdfodralen att bli snygga. Pille pill. Vi pillar på och så fort vi fått ihop det så kommer jag lägga ut en bild, fast det är ju innehållet på skivan som är det fina. Inte utsidan.

  • längelevekärleken

    Det var visst lättare sagt än gjort...

Svar på tråden inbjudan på cd...nån som gjort så?