Hur gör man?
Hej alla glada...
Går man ner på knä när man ska fråga om sambon vill förlova sig eller går man bara ner på knä när det är frieri?
Känns lite dumt att fråga men man vill ju att dte ska bli rätt
Hej alla glada...
Går man ner på knä när man ska fråga om sambon vill förlova sig eller går man bara ner på knä när det är frieri?
Känns lite dumt att fråga men man vill ju att dte ska bli rätt
Friar du ska du ju gå ner på knä.
Min känsla och tanke är då att frågar du om förlovning och vill att ni ska gifta er inom ett år kan du gå ner på knä..
Frågar du om förlovning med egentligen ingen annan innebörd än just förlovning (och kanske giftermål om en massa år) tycker i alla fall inte Jag att det passar att gå ner på knä...
Lycka till!
Vad ska man ner på knä att göra överhuvudtaget?
HaHa.. det va en kul tanke? Ja vad sjutton kommer det ifrån från första början, någon som vet??
Kjell Präst skrev 2008-11-25 08:17:44 följande:
Håller med Kjell Präst. Det är bara i amerikanska filmer de alltid går ner på knä =) Gör som du vill. Många tjejer tycker nog det är romantiskt när killen går ner på knä, men jag tycker man väljer själv vad som känns rätt.
för att det är romantiskt och för många en tradition.
Jag skulle nog mest skratta om jag fick ett frieri på knä. Hur ska man du kunna slänga sig runt halsen som ett ja utan att välta stackarn?
Nä, jag skulle nog hellre vilja att båda är på samma "nivå".
Jag tycker det hör till, spelar ingen roll om de gör det i amerikanska filmer eller inte.
Är väl en hopplös romantiker också!
"Egentligen" är väl förlovning och frieri samma sak så någon egen tradition för att fråga om man vill förlova sig kanske inte finns, eller så är de samma?
Om du inte planerar/tror att någon av er kommer fråga igen utan att ni någon gång kanske mest bestämmer er för ett bröllopsdatum har du ju bara den här gången på dig att falla på knä, om det är så du ser frågetillfället.
Mitt fireri var superromantiskt, men jag gick inte ner på knä. Det kändes konstalt på något sätt.
Och friade gjorde jag innan vi förlovade oss för förlovning betyder ju egentligen att man lovar att gifta sig.