• madeleine84

Blir inget bröllop

igår fick min sambo reda på att skanska ska varsla 2000 arbetare så nu blir det inget bröllop. han kan få sparken när som helst. känns så tråkigt, men jag måste tänka på vad som är bäst för familjen. och det blir ju att spara så att vi har råd att behålla allt vi har. så nu hoppas jag på ett bröllop inom en snar framtid. men lite ledsen får man ju vara.

• Svar på tråden Blir inget bröllop
  • passionsblomman

Är du förresten alldeles säker på att ni måste ställa in? Hade ni ett dunderoch brak party planerat eller en mer modest budget?

Det kanske kan gå ändå?

• madeleine84

vi skulle gifta oss den 22:a augusti. vi skulle lägga 50 000 på bröllopet, men vi kommer aldrig ha råd nu. för får han sparken så kommer vi gå back massor varje månad

• juma

Vad tråkigt för er.
    Skikar en liten kram.

• passionsblomman

Vilket skit!!! Kanske kan det hända något magiskt så det ändå löser sig!

madeleine84 skrev 2008-11-26 23:03:16 följande:
    vi skulle gifta oss den 22:a augusti. vi skulle lägga 50 000 på bröllopet, men vi kommer aldrig ha råd nu. för får han sparken så kommer vi gå back massor varje månad
  • 27juni2009

madelein84: är han sent inne i företaget, ligger långt ner på turordningslistan? För man ska ju inte se nattsvart, ett varsle innebär ju fakriskt inte en uppsägning så tänker vi häe hemma tills mannen verkligen fått uppsägningslappen i handen.
    Men sunt att tänka som ni gör ändå.

• mattiasmarie

beklagar verkligen men er tur kommer! familjen kommer först. önskar er all lycka till kramar

• Ore

Tråkigt.

Men som de andra säger, ett varsel är inte samma sak som uppsägning. Och att de varslar är ju för att förbereda sig för sämre tider, och det är en effekt av sjunkande orderingång. Men det kan ju svänga ganska fort, och orderingången ökar.

Däremot är det nog ändå klokt att vänta med bröllopet, eller se över om ni kan göra det billigare på något sätt.

Er tid kommer dock, lycka till!

• Bluebride

Samma här, killen blev avskedad, en månad efter vi har köpt hus. Vi hade först tänkt oss att gifta oss i juni nästa år, men i juni iår fick vi reda på att vi ska bli föräldrar i mars, vilket inte gör saken bättre, nu får vi se hur vi ska ta oss framåt.

Svar på tråden Blir inget bröllop