• Vampyren

Äntligen gift!! 081108

Dagen började med att väckarklockan ringde 06.00. Då steg jag upp, åt frukost, tog på mig mina underkläder och myskläder över och sedan väckte jag min blivande. Han körde ner mig till frisören. Vädret var inte toppen direkt. Det hade regnat en hel del under natten och det duggade fortfarande.
    Väl hos frisören gick allting som planerat. Jag är jättenöjd med både frisyren och sminket. Precis när jag hade tagit på mig klänningen kom min blivande med chaffören. Frissan fixade till hans hår och sedan bar det av till fotografen.
    Nu hade det slutat regna, men på himlen hängde tunga regnmoln.
    Även hos fotografen gick allting enligt planerna. Vi var klara mycket tidigare än beräknad.
    Efter fotografen intog vi en lättare lunch.
    Sedan började vi åka mot kyrkan. På väg dit stannade vi på en mack och köpte vatten till mig och passade på att skölja av bilen. Den skulle ju vara fin =)
    Väl framme vid kyrkan känner vi oss båda kissenödiga, så vi springer snabbt in på församlingshemmet.
    Och sedan är det dax.
    Vid det här laget är vi åda jättenervösa.
    Min mamma står utanför kyrkan med våra näbbar(mina småsyskon). När vi anländer brister dem ut i va fina vi är.
    Sen blev det lite förbön för Markus och mig och sedan gick Pastorn in i Kyrkan och klockorna började ringa.
    Även nu när jag skriver det här, kommer jag ihåg känslan att stå där och vänta på att kyrkdörrarna skulle öppna sig. Det var en underbar dock rätt så pirrig känsla.
    Och nu var det dax. Dörrarna öppnade sig och vi gick in med näbbarna framför oss.
    Jag avr fortfarande jättenervös när vi stog där framme, eftersom det nu snart skulle vara dax att överraska våra gäster med att sjunga duett ihop.
    Sången gick bra, det var en hel del snyft i kyrkan.
    Inegn av gästerna visste om att vi skulle sjunga. Och alla var imponerade av oss.
    Sen gick all som det skulle, vi svarade båda JA. Precis när vi vände oss om, började solen komma fram.
    Efter kyrkan tog vi lite kort på baksidan kyrkan, medans gästerna började dra sig mot festlokalen.
    När vi anlände blev det lite skål och sedan började festen.
    Vi är båda supernöjda med festen. Våra värdar gjorde ett superbra jobb.
    Festen avslutades vid 23 tiden.
    Då åkte vi till våran mini-svit och badade länge i jacuzzin och pratade igenom dagen.
    Dagen efter hade vi presentöppning hos mina föräldrar.
    Och på måndagen (10/11-08) drog vi till cypern.
    Vi hade en underbar bröllopsresa med vackert väder.

Tack alla som gjorde den här dagen möjlig.

Det finns några kort i galleriet.

• Svar på tråden Äntligen gift!! 081108
  • SaraPayam

Grattis, ni är jättefina på fotona

• EmMa09

Grattis!!! blir alldeles nervös och pirrig när jag läser om er!

• lönnsjö

Grattis grattis!! Glad Ni var jättefina

• altervattnet

blir också nervös.... gulp....

Svar på tråden Äntligen gift!! 081108