• mattiasmarie

hur gör vi i kyrkan med en ett åring??

Fick en son u den 13 aug 08. gifter oss den 1 aug 09 så han är precis under året då.
    Min syster är tärna 21år, pappa går med mig o vår dotter på 6 år kastar rosenblad, mannen o bestman står där framme.. MEN lilleman på ett år då?? om han kan då låter vi honom självklart vara med detta är för oss en familje sak. gör inget om han leker lite pajas men om han inte kan gå. kan mi syster bära fram honom o sen ge honom till min mamma som sitter längst fram?? barnen skall vara med p vigseln o middagen men sen åker de iväg med barnvakt. hur gör mi med de små??

• Svar på tråden hur gör vi i kyrkan med en ett åring??
  • 27juni2009

Jag hade nog gjort så som du beskriver. Eftersom du säger att de e en familjegrej ( o så känner ja me) alterntiv 2 hade varit att din mamma har honom fårn början, lite beroende på hur mammig ahn e då menar de einge kul om han e jätte ledsen för att han skall ifrån er t mormor...

• MulleNuh

Vi tänker också på detta.. Sonen är 4,5 år och dotter precis över året.. Kanske dra in i någon liten "vagn".. Skrinda.. Kan kanske va gulligt?? Förutsatt att dom inte reser sig och ramlar ur!

Om vi inet gör det så får Bella sitta hos mormor i knät..

• Tindragull

Vår son kommer vara 15 månader när vi gifter oss. Han ska gå med sin storasyster framför mig in, han ska vara ringbärare och hon ska kasta blomblad. Storasyster är då nästan 5 år gammal.
    Min som kan gå in själv. Han har gått sedan han var 8½ månad, så där är det inga problem. Skulle han hitta på nåt bus, så är ju det bara charmigt. Väl framme vid altaret får mina barn sätta sig hos farmor.

• trollet79

Jag har också funderat på detta

Våran son är 3 år och dottern som ska döpas samtidigt kommer att vara 9 mån, vi kommer att ha ett överraskningsbröllop så jag vet inte riktigt hur vi ska gå till väga men måste lämna ifrån oss dottern när vi kommit in då det kommer att bli tungt att stå och hålla i henne under hela tiden

• Fenixx

vi var på sambons brors bröllop och dem hade en 1,5åring. hon fick sitta längst fram med mormor i bänken och sen vara med efteråt med fotografering osv. hon var även med på middagen men satt med utvalda barnvakter vid kortsidan på E-bordet. och sen sov hon större del av festen sen.(fast med barnvakt som höll koll då)

vi kommer nog försöka att våra barn åker med barnvakt efter vigseln.(3 o 6 då)

Svar på tråden hur gör vi i kyrkan med en ett åring??