• Malin H 84

Fina lågskor

Kan vara aningens fånigt kanske men jag jag undrar var man får tag på fina brudskor helt och hållet utan klack? Min sambo och jag är lika långa (1.72) och fastän han inte har något som helst problem med att jag bär högsklockat ibland så vill jag inte vara längre än honom på vår bröllopsdag. Har någon fjantig idé om att det skulle se dumt ut på foton och jag vill inte få honom att känna sig kort, för även om han skulle säga att det var helt okej skulle han ändå känna sig lite "omanlig" - om man nu får vara lite politiskt inkorrekt.
    Tror därför att det skulle vara bäst att bära skor utan klack (och skönast också kanske? :) så är det nån som vet var man får tag på sådana? Och vad tycker ni, MÅSTE man ha högklackat när man gifter sig?

• Svar på tråden Fina lågskor
  • MaSe

Jag vet inte vart du kan hitta några, men jag själv skulle mer än gärna ha låga skor. Men då jag är 1.60 och min m2b närmare 1.90 så tycker nog jag att det ser bättre ut om jag har lite klackar.

Nu när jag tänker efter så kan jag ju faktiskt ha lågskor senare på festen....

• Malin H 84

Ja, det måste ju finnas i alla fall.
    Det är bara till att leta antar jag :)
    Vi har inte kommit så långt i planerna direkt men det här något som jag har börjat grubbla på det senaste. Alltid ska man ha nåt att tänka på! Och visst kan det kan nog vara skönt, som du säger att ha lågskor på sig på festen!

• Snart jag

Har sett att det finns modeller hos pernillasbrudbutik.se som går att få med nästan ingen klack alls. Jag kollade lite på det innan. Modellerna Millan, Erika, Lena, Maria och Nina var några jag var inne på, men lägsta klacken där är 1tum (2,54 cm), men jag såg en bild på den låga klacken när jag kollade i högermenyn "Skokatalog" på den sidan och den klacken såg snygg ut fastän den var så låg. Jag vill gärna ha satinskor, man känner sig likson lite extra fin då.

• Tindragull

Jag har precis samma problem och precis samma tankar.
    Kör på ballerinaskor helt utan klack.
    Dessa blev det för mig: www.cellbes.se/Product/&tm=51 väldigt enkla och väldigt billiga! ;)

• Luucie

Håller med tindra. Om ni ska gifta er i sommar så kommer butikerna att vimla av fina ballerina skor.

Tycker att de flesta "bröllopsskor" är asfula och även om jag kan ha klack på mina så kommer jag att köpa från en valig skobutik.

Svar på tråden Fina lågskor