• Svar på tråden Vad är det här för blommor?
  • Pumpkin

Ser ut som blå hortensia.

Alla älskar Skellefteå AIK
  • jojanna

tycker det ser ut som syren

• Pumpkin
    jojanna skrev 2008-11-29 20:37:06 följande:
    tycker det ser ut som syren
    Ja det skulle det också kunna vara
  • Therese 83

Tror oxå på syren. Hortensior är mer runda som bollar dessa är avlånga/ovala

• MolsonCanadian

Tack för svar!
    Finns syrén i juli tro?

/M, nollställd på blomster men duktig på annat.

• Pumpkin

Kan nog bli svårt i juli faktiskt...

• Umbraz

Min första gissning var syren, men de brukar ju vara mer hängande. Blommorna på bilden är så styva. Och då lutar det mer åt väl utslagna hyacinter, tycker jag. Men jag kan inte säga säkert.

• Lovecats

Blå hortensior skulle ju annars vara ett bra juli-alternativ De har lite mer grönt i sig dock.

• passionsblomman

Jag tror faktiskt att det är Hyacinter. Det är inte syren och Hortensia är större. Hyacinter på snitt ser ut sådär iaf, men det hade behövt vara en större bild som man såg närmre för att var 100. Men nästan säker på Hyacinter är jag. De finns inte i Juli. Inte Syrener heller. Hortensia finns. Du kan kolla om du får tag i Scilla-Spansk klockhyacint, den har samma färg, men är inte så bullig, utan lite sprödare och har glesare mellan klockorna. (Dock ingen vidare "bollblomma")

• Rebella2

Den bilden är hyacint, blå hortensia finns utan grönt, riktig himle blå, ett bra alternativ i juli kan jag lova! Lycka till!

• galaxen

Jag tror också på hortensia. Det finns en mindre sort av hortensia. Samtidigt om man tittar på bilden är det svårt att tänka sig hyacinter som oftast finns i december och bruden står ju barfota ute i gräset. Iofs kan den vara tagen utomlands men i alla fall så tror jag mer på hortensia.

Svar på tråden Vad är det här för blommor?