Ni som har gift (eller kommer gifta er) i smyg...
Vet inte vart jag ska lägga detta inlägg men jag testar här:
Hur berättade ni (kommer ni berätta) för nära och kära?
Och _när_ berättade ni?
Vet inte vart jag ska lägga detta inlägg men jag testar här:
Hur berättade ni (kommer ni berätta) för nära och kära?
Och _när_ berättade ni?
Vi skickade sms till de allra närmaste (familj & vänner) på bröllopsdagens morgon. Vi skrev att de gärna fick vara med oss, med tankarnas kraft, vid tidpunkten för vår vigsel. De släktingar som bor i samma stad hade samlats då vid den tidpunkten och fikat med tårta & skumpa Vi fick bilder från deras stund lite senare
Övriga fick upptäcka själva eller så skickade vi bilder från bröllopet och berättade.
När vi kom hem väntade massvis med gratulationsblommor på oss Och sen har vi blivit firade många, många gånger under den gångna sommaren. Så helt kommer man inte undan
Men alla har verkligen varit jättegulliga och respekterat vårt val, inga sura miner/kommentarer nånstans. Tvärtom!
Lycka till!
puff
Vi gifte oss hemligt, men hade föräldrar och syskon med. Vi åkte på bröllopsresa dagen efter och vår familj fick vackert hålla tyst tills vi kom hem! Första dagen hemma bjöd jag över mina mor- och farföräldrar på tårta och vi berättade då. Övrig släkt ringde vi runt till den dagen och dagen efter det. De närmsta vännerna fick veta via vykort som vi skickat från bröllopsresan (dset var svårt att hålla tyst tills de kom fram!), men de som vi träffade innan korten kom fram fick veta det då. Vi har låtit de flesta helt enkelt upptäcka efter hand. Men i en bekantskapskrets går ju ryktet ganska fort...
Vi har blivit lite småfirade flera gånger sedan folk fick reda på att vi gift oss, och det är väldigt trevligt. Inget stort, och det var så vi ville ha det.
ALLA har blivit jätteglada och bara en enda (en släkting jag ändå aldrig har haft så bra kontakt med) har blivit sur. Alla andra har bara blivit jätteglada för vår skull och många av de som ännu inte är gifta säger sig vilja göra precis likadant.
Jag rekommenderar det varmt!
Vi gifte oss på Gran Canaria i samband med att vi skulle fira min svägerskas 40 års dag. Allt var superhemligt! Våra barn och min svägerskas familj fick varsin inbjudan nere vid poolen samma dag som bröllopet skulle äga rum. Annons sattes ut i våran lokala tidning dagen efter. Massor av sms och samtal blev det den dagen. Allt var perfekt! Precis som vi ville ha det!