• ogiftnickenyfiken

Ni som gift er i Rådhus eller liknande.

Hur gör ni med ringarna, har mannen dem i fickan?
    Och jag läste nåt om att vf säger nåt om "att ge handen"... men säger de inte "och nu får Du kyssa bruden" eller nåt liknande?

• Svar på tråden Ni som gift er i Rådhus eller liknande.
  • didis

Du kan göra upp med vf om vad han/hon skall säga, den obligatoriska delen är jättekort så de kan brodera ut om ni vill.

Vi kommer nog att ha varandras ringar i fickan och trä på dem på varandras fingrar men vi har inga vigselringar utan återanvänder våra förlovningsringar.

En borgerlig vígsel är ni väldigt fria att utforma som ni vill.

• ogiftnickenyfiken
    didis skrev 2008-11-30 15:28:21 följande:
    Du kan göra upp med vf om vad han/hon skall säga, den obligatoriska delen är jättekort så de kan brodera ut om ni vill.Vi kommer nog att ha varandras ringar i fickan och trä på dem på varandras fingrar men vi har inga vigselringar utan återanvänder våra förlovningsringar.En borgerlig vígsel är ni väldigt fria att utforma som ni vill.
    Nä vi kan inte alls utforma den som vi vill.
    I Gbg där får man ta den korta version de har.
    Man kan välja på lång eller kort (2 eller 5 min typ).

Så vi kan inte få dem att säga det vi vill.

Oki... hmmm har ingen ficka... så undra vart jag ska ha hans ring... i bh:n kanske
  • didis
    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-30 15:31:25 följande:
    Nä vi kan inte alls utforma den som vi vill.I Gbg där får man ta den korta version de har.Man kan välja på lång eller kort (2 eller 5 min typ).Så vi kan inte få dem att säga det vi vill.
    Oj det var hårt! Hos oss bokar de 15 min per vigsel men man kan boka upp flera "kvartar" efter varandra om man vill. Inga problem heller att får vf att läsa något extra, bara att prata med dem!

Har ni ingen jurist eller liknande i släkten som kan få tillfälligt vigseltillstånd?
  • ogiftnickenyfiken
    didis skrev 2008-11-30 15:47:48 följande:
    Oj det var hårt! Hos oss bokar de 15 min per vigsel men man kan boka upp flera "kvartar" efter varandra om man vill. Inga problem heller att får vf att läsa något extra, bara att prata med dem!Har ni ingen jurist eller liknande i släkten som kan få tillfälligt vigseltillstånd?
    Ja det var tydliga så...
    Men hade man bokat en vf som inte hade haft planerad vigsel då och gift sig någon annanstans, då har det nog inte varit några problem.
  • ogiftnickenyfiken

Ingen annan som gift sig med deras version???

Svar på tråden Ni som gift er i Rådhus eller liknande.