• Nina och Rickard

Ingen blombukett?

Hej!
    Jag har haft en liten fundering för mig själv på sistone.. Jag är nämligen ingen blom-människa direkt och inte speciellt intresserad av sånt. Att jag som brud skulle ha blommor i handen när jag vigs känns inte som nån intressant tanke för mig. Så, det jag har tänkt är att jag ska strunta i att ha en blombukett och bara köra utan, precis som brudgummen.

Nu undrar jag hur främmande denna tanke känns för er andra? Jag vet liksom att folk (=kvinnor) i min omgivning säkert kommer att reagera, för på nåt sätt är det ju självklart att bruden har blommor. Även om det är "våran" dag så är det jobbigt att få kritik för nåt som för många är självklart (utan att dom kanske själva vet varför ens..?).

• Svar på tråden Ingen blombukett?
  • Miss Biii

man behöver ju inte ha blommor.... såg i någon tråd att någon funderade på "kristallbukett" eller vad det nu hette Någon kanske kan komma på något annat alyernativ, klart du inte ska ha blommor om du inte vill!! och det ska ju ingen ha några åsikter om, vu gör ju som du vill på ditt bröllop!

• Miss Biii

ja... stavningen gick sådär i det inlägget, men ni hajar va?

• Myrmor

Det var jag som funderar på kristallbukett. Är inte heller någon blom-människa, tycker man kan göra som man vill. Vissa (som jag) gillar musik och satsar mer på det, andra (tex passionsblomman ) kan inte tänka sig ett bröllop utan vackra blommor.

Om du vill kolla in kristallvarianten (jag tror jag gör en egen, finns att köpa "stjälkar" på åhlens) finns det lite bildinspiration här:

images.google.se/images&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLR_enSE204SE204&q=crystal%20bouquets&um=1&sa=N&tab=wi

• Nina och Rickard

Kristallbukett har jag aldrig hört talas om faktiskt Lät som en kul idé om man känner att man vill ha nåt i handen. Själv känner jag väl mest att jag inte vill ha nåt alls. Ja..egentligen vet jag ju att jag får göra som jag vill, men ibland är det lättare sagt än gjort =)

• Miss Biii

Ja den såg riktigt vacker ut, kul idé, ett alternativ...

Ännu roligare om man kan göra den själv ju...

• dfk

Ni kan väl gå hand i hand in. Säkert känner era inbjudna er så väl, att de vet att du inte är en blomstertjej.
    Jag skulle själv inte ha kunnat skippa brudbuketten.
    Kristallvarianten såg spännande ut, har aldrig hört talas om det.

• ElinPierre

Jag har funderat på att skippa blommor med, så det är väl inget konstigt med det!

• Nina och Rickard

Skönt o veta att det finns andra som tänker som jag Jag har bara aldrig vart på bröllop där bruden skulle ha varit bukettlös..

Jag tänkte att vi skulle gå in hand i hand, det är det naturligaste sättet för oss att ta oss fram på

• MulleNuh

jag har tänkt din tanke många ggr, men jag ska ha blommor för att jag "måste". Eller det känns så iaf.. Jag måste ju ha en bukett att kasta!

• hettie

:)
    kommer osökt att tänka på en bok jag läste för ett tag sedan, där en av huvudpersonerna gärna bar på en spetsprydd bibel för att verka intressant. Det kunde kanske vara något? :)

Svar på tråden Ingen blombukett?