brudklänning- handbagage?
Hur har ni som gift er utomlands fraktat brudklänningen? Har ni haft den som handbagage i en resegarderob eller i resväskan med resten av kläderna?
Hur har ni som gift er utomlands fraktat brudklänningen? Har ni haft den som handbagage i en resegarderob eller i resväskan med resten av kläderna?
beror kanske lite på hur stor den är och hur mycket man kan trycka ihop den utan att man behöver stryka den 3 dygn..
säkrast e nog handbagaget ifall väskan skulle komma vilse nåra dar...?!
skulle aldrig chansa på att allt kommer fram - om lagen om all jävlighet slår in så är det förmodligen just den väskan med bröllopsklännningen som kommer bort...
ta den i handbagaget...!!!
har du en klänning som behöver hängas så brukar de inte vara superproblem om man frågar snällt om att få hänga den när man boardar... hoppa på en jämngammal tjej så får du säkerligen stora leenden, tårar i ögonen när du kommer med din klänning o hon gladligen hänger den på passande plats. :)
Ja,det får nog bli som handbagage! Skulle aldrig förlåta mig själv om den skulle komma bort...
Du ska absolut ha den som handbagage. Många flygplan har INTE plats för att hänga upp kläder men fråga när du går ombord så hjälper dem dig säkerligen. Tänk oxå på att om den behöver mycket plats räkna inte med att du har en hel hylla för dig själv utan kan behöva trycka ihop den något.../ Från en som vet ;)
Men som sagt vad du än gör Checka INTE in den om du skall gifta dig inom dem närmsta 5 dagarna efter resan. Annars skall det vara lugnt, en väska spåras och skickas så fort som möjligt till ägaren.
Vi gifte oss i västindien i somras och hade en kabinväska med våra bröllopskläder, klämde ihop dem och de blev skrynkliga men hjälp med det får ni på hotellet när ni kommit fram. Jag hade aldrig riskerat att klänning + mannens kostym fastnat nånstans på vägen...
Lycka till!
Ta det i handbagaget. Min pappa och hans fru kom till sverige förr-förra sommaren för att gifta sig (de bor i ett annat land alltså), och hennes resväska med klänningen försvann. De hade då en vecka kvar innan bröllopet men väskan hade tagit sig till Iran och det var strul med att få ut den där ifrån av nån anledning. Dan innan bröllopet dök den som tur var upp i varje fall.
Tack för alla svar och för era egna berättelser!