Present till tärna/bestman
En fråga....
Ger man normalt present till tärna/betsman?
Hur tänker ni göra/har gjort? Om ni köpt något, vad har ni isf köpt?
En fråga....
Ger man normalt present till tärna/betsman?
Hur tänker ni göra/har gjort? Om ni köpt något, vad har ni isf köpt?
Det är nog väldigt individuellt. Jag köpte ingen gåva direkt till min tärna, men jag betalade hennes hår och smink. Marskalken kommer vi bjuda på middag vid tillfälle.
Vi har tänkt ge typ ett halsband till min syster som ska vara tärna (köper ett som hon kan ha på bröllopet och så får hon behålla det sen). M2b:s bror som ska vara marskalk vet vi inte än, men något borde han ju få eftersom tärnan får...
Tror det står här på BT att man normalt betalar för kläder om de ska ha speciella sånna. Fast då brukar man nog hyra tänker jag mig.
Men det är klart. Nått litet personligt är ju alltid kul att få! det behöver ju inte vara dyrt för att betyda något :)
Det anses som en ära att bli vald till tärna och brudtärnan betalar därför ofta själv sina tillbehör denna dag.
Men det är klart, är det något helt galet man ska sätta på tärnan så får man nog bidra lite tycker jag
haha, ja men just ja. Så stod det ju :P
Ja, vi kommer nog räkna med deras kläder i budgeten i alla fall :)
Tärna och best man får själva betala vad de ska ha på sig. Å andra sidan får de ha precis vad de vill (ja, inom klädkoden såklart)
Vi tänkte att vi skulle köpa ngt lite finare till tärna, bets man och toastmaster.
Andra som engarerar sig (typ kyrkomarskalk)får något lite mindre.
jag ska betala min tärnas klänning bara..
Någon som har bra tips på passande presenter?
Flaskplunta, visitkortsetui, sedelklämma med monogram.
Gav enkla guldsmycken som present till tärnor, som tack för att de ville vara med på min stora dag. Som tack och bevis på hur mycket jag värderar en fin vänskap, ville jag att de skulle ha ett minne. Det är ett himla snack om att tärnor ska vara tacksamma och känna sig ärade hit och dit, jag tycker att man ska visa lite tillbaka. Fatta om man inte hade någon tärna, ingen vän som ville vara med dig på denna speciella dag!
Det behöver inte vara värsta diamanterna, det är mer symboliskt värde ATT man tänkt ut något fint till dem. Något diskret så att de kommer till användning, och kanske att man tänker på att många har nickelallergi...
En vän till mig smälte ned gamla smycken och gjorde nya till tärnorna, kostar ju inget direkt då.