• MysanX

    Vad skriver man om barn?

    Vi har tänkt hit och dit om vi skall ha barn med på vårt bröllop. Vi vill gärna ha med våra egna barn förutom minstingen som bara är 1 år då. Dom andra barnen är mellan 9-23. Sen gärna våra syskonbarn men inte dom som är för små. Hur skriver vi på inbjudan att alla barn över 8 är välkomna och dom mindre får gärna vara med i kyrkan men ej på festen. Till saken hör att vi ska vara på ett slott och där har dom oerhört fin interiör som vi vet att flera av dom mindre riktigt busig killarna skulle riva på en gång.
    Hur formulerar vi detta på ett bra sätt i inbjudningen?

  • Svar på tråden Vad skriver man om barn?
  • 27juni2009

    Till kyrkan välkomnar vi alla,till festen Barn över 8 år

  • Svanboet

    Det tycker jag låter kanon. Det är ju alltid känsligt med föräldrar och barn (verkar det som) men försök tänka på att det är eran bröllopsdag och då kan ni sätta "reglerna".


    27juni2009 skrev 2008-12-05 19:30:52 följande:
    Till kyrkan välkomnar vi alla,till festen Barn över 8 år
  • MysanX

    Kan man kanske skriva såhär.

    Är man över åtta så får man komma på festen. Är man under åtta får man gärna komma till kyrkan och se på prästen.

    Fattar man då? Det e så svårt att dra en gräns.

  • Miss Biii

    såg i någon tråd at tde skrev rim, själv är jag värdelös, men jag tyckte det var lite gulligt, mer lättsamt

  • Julia78

    Vi har vatit på 2 bröllop där det var barnfritt.
    Det ena paret skrev : Barn tycker vi alla om, men på festen stannar alla (under 8 år) hemma.
    Det andra paret skrev på kuveret namnen på de som var bjudna, har man då tex 2 barn ett under 8 å ett över så skrev de bara namnet på barnet över 8 år

Svar på tråden Vad skriver man om barn?