• Sååå lurade

Vilken kostym till den här kroppsformen?

Min M2B har ett helsike att köpa kostym åt. Visst äger han en men..., nu när det är bröllop ska det banne mig bli snyggt...

Han är ca 172 cm smala höfter och normal långa/korta ben för sin längd. Snygga byxor är inget problem att hitta, men vi hittar aldrig en kostym (eller skjorta)som inte sitter som en påse runt midjan.

Problemet är överkroppen. Han är väldigt bred över axlarna och det är inte bara muskler utan hans benstomme ... och en bred nacke. Så med fel kostym så ser han ut som ett V plus att allt bara hänger runt magen trots att de försöker sy in kavajen. Han har lite hull över magen, men det tänkte jag maskera med en snygg väst...

Kostymen ska vara svart för det ingår i vår temafärg.

Han ni hjälpa mig med modell på kavaj och väst, tänkte måttbeställa från anysuite.se eller liknande

Va passa den här kroppstypen slimmad classic, antal knappar, vilket slag osv. Snälla hjälp oss

• Svar på tråden Vilken kostym till den här kroppsformen?
  • Emmas syster

ganska slimmad med ganska många knappar brukar vara snyggt på smala personer

har man mkt överkropp ska man enl alla konstens regler försöka bryta av så att det blir ett långt djupt V som delar av så att kroppen ser smalare ut
    med andra ord få knappar

min far såg ut som du beskriver och han passade bäst i tvåknapps som var normalvidd på (dock specialsydda eftersom inget passade över axlarna om de skulle passa i midjan och tvärtom)

• Sååå lurade

Tack Emmas syster:

Låter vettigt. Jag köper ju bara piké för att det får halsen att se smalare ut.

Ska titta på normalvid kavaj, tror det kan bli jätte bra när man måttbeställer.

Hur ska kavajen se ut nertill, är rundade kanter bäst på någon som inte är så lång?

• september2009bröllop

har du kollat in suitopia.se.. de har oxå måttbeställda kostymer.. min m2b beställde sin därifrån och den blev jättebra

• Emmas syster

rundade känns snyggast på allt utom frockcoat tycker jag

har du korta ben kanske en nååååågot kortare kavaj kan vara bra oxå (då menar jag inte midjekort utan ett par cm kortare än vanligt)

• Sååå lurade

ja jag har kollat både suitopia och anysuite. det här måste vara svaret på våra drömmar

Tänk vad mycket ny shopping man lär sig här på BT. Just nu är jag helt såld på kinesiska specialbeställda bröllopsskor också...

• wohohohohoh

Min kille har flera kostymer ifrån Suitopia, han har också lite udda form men de www.suitopia.se var verkligen svaret på alla våra kostym problem.

• Petrailondon

TS, vad blev det for ngn kostym?

• Hemlig2009

Jag hade gått iväg med honom till en riktigt "gubb-butik" och fått hjälp och råd. På de flesta såna ingår små justeringar dessutom. Vi köpte kostym till min sambo igår, blev en svart Oscar Jacobsson med smala byxor till. Han kommer att bli jättefin!

• Sååå lurade
    Petrailondon skrev 2009-01-04 21:29:23 följande:
    TS, vad blev det for ngn kostym?
    Vi har inte beställt än, men vi kommer att beställa på anysuit.com när han tappat nåt kilo nu fter julfrossan Återkommer om det..
Svar på tråden Vilken kostym till den här kroppsformen?