• Comfortably numb

vad lägger ni på er blombukett?

bara frågat en florist än så länge, och då sa dem mellan 1-2000 beroende på modell..... vad är ett vettigt pris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-08 12:06
    bor i stockholm...

• Svar på tråden vad lägger ni på er blombukett?
  • Myrmor

Det beror på hur viktigt blommor är för DIG. Medelpridet för en brudbukett hamnar på 1000-2000 kr. Min kommer bli billigare (vet inte hur billig ännu).

• Novemberbröllop08

Jag hade bara rosor i min och den gick på 1200:-.

• Trisen

Vet inte hur det kan vara så dyrt i Sverige. Jag bor i Finland och inget av mina alternativ var ens i närheten av 1000-2000 kr. Den buketten jag valde kostade 40 euro. Bild finns i galleriet...

• Tizzeltazz

PS
    på bilden är den "halvfärdig" - själkarna lindades jättefint och den fick lite tydligare form efter jag godkänt arrangemanget.

• Miafiahallonfjärt

Typ 1400 kanske? (Fick paketpris för massa blommor)

• JBB

tizzeltazz: vilken vacker bukett, något sådant vill jag också ha

• nanano1

Min bukett med 7-10 rosor (avalanche), lite olika gröna kvistar (svårt förklara) , strån mm kommer kosta 950:-, med horblommor och två corsage blir det ca 1200:- totalt. Har beställt från en florist vid södra station i Sthlm.

• chokladflingan

Jag gjorde min bukett själv så jag betalade inte för arbetet, men jag lade ändå ca 1200 på blommorna.

• anja1661

min kusins fru kommer göra min och hon har sagt att hon kan ta 1000kr för den och 2 corsage. den ska ha rosor (passion) och lite grönt o guldtråd och pärlor...kommer bli vackert!

• linmar

Tooticki, vilken vacker bukett! Var beställde du den? /Linda

• silvera

Jag lade 3000, men då blev den som jag ville ha den, och lite till!

Vill gifta mig igen, med samme man...
  • LasseLillan

Jag tillhör nog de som är lite annorlunda för jag vill inte ha någon brudbukett. Tycker det enbart är en onödig utgift som jag ändå inte har någon glädje av senare, oavsett om jag torkar, ramar in eller kastar den till någon ogift jänta . Jag lägger hellre de pengarna på annat.
    I Livets Tjänst
    Lillan

• Tizzeltazz

tack
    jag var supernöjd....hade helt snöat in på blåa rosor så det var ju tur att det gick och blev bra

JBB skrev 2008-12-08 13:59:10 följande:
    tizzeltazz: vilken vacker bukett, något sådant vill jag också ha
Svar på tråden vad lägger ni på er blombukett?