Milano?!
Vi funderar på en bröllopsresa till Milano i juni nästa år. Tips? Någon som varit där? Vad rekommenderas? Inte? Alla tips är välkomna!
Vi funderar på en bröllopsresa till Milano i juni nästa år. Tips? Någon som varit där? Vad rekommenderas? Inte? Alla tips är välkomna!
Någon?
Puff...
Vi flög till Milano nu i sept dagen efter vår bröllopsdag. Vi hyrde bil på Linate flygplatsen och körde sen ca 2 h söderut till vårt hotell/slott/vingård. Låg i "byn" Villa Val Lemme.
Vi hade 4 underbara dygn runtom Milano/Genova/Alba/Asti/Gavi Rekommenderas varmt!
Det beror ju vad för typ av resa man drömmer om. Milano har ju mkt shopping om man är intresserad av mode, men det är rätt dyrt.
Vid Brera-området så finns det en del mysiga restauranger och musikbarer men annars är det ganska mkt av en stor affärsstad.
Jag älskar Milano, och har bott där, men jag vet inte om jag skulle välja staden som bröllopsresa. Fast det är ju utifrån den jag är. Jag tycker att Rom, Napoli, Sienna ,och Florens, för att ta några exempel, är mkt mer romantiska. Däremot så finns det ju mysiga ställen utanför Milano, vingårdar osv.
Tack för svaren! Vi är båda intresserade av mode så det är mycket därför vi har tittat på Milano. Fler tips?
Mycket mode, men är mer än storstad. Om man ute efter ngt romantiskt skulle jag inte välja Milano. Då skulle jag snarare satsa på Rom om man gillar Italien. Supermysigt och romantiskt, men även bra shopping.
Har nyligen rest runt i Italien och Milano lämnade inget större intryck på mig måste jag säga. Både Florens, Rom och Venedig överträffade på alla sätt Milano. Men det beror ju på vad man är ute efter.
Milano är jättemysigt.
Skaffa biljetter och gå på fotboll är mitt bästa tips.
Om man gillar Opera så kan man ju köpa biljetter till La Scala.