• Wicsen

Hur gick det sen för tjejen??

För ungefär ett år sedan läste jag ett inlägg skrivet av en tjej som, vad jag förstod det, kommit ganska långt i bröllopsplanerna. Paret fick någon sorts problem som la hinder för deras bröllopsdag, jag har för mig att det var ekonomin.

Då började flertalet medlemmar här på BT hjälpa till med att erbjuda sig att låna ut saker från deras egna bröllop för att det här paret skulle kunna genomföra sitt bröllop på utsatt tid.

Är det någon som vet/kommer ihåg vem jag menar och vet hur det gick för dem sedan? Hade varit kul att få veta hur det gick!

• Svar på tråden Hur gick det sen för tjejen??
  • Aleta

Det låter som Vinnarens bröllop!
    Hon finns fortfarande kvar på BT.

Det var många som ställde upp med allt möjligt. Några var till och med där och hjälpte till. Någon gjorde placeringskort, Jag vet att någon erbjöd sig att låna ut finkläder till barnen osv, de fick en bröllopsnatt på hotell också.

Det var inte bara ekonomin som brakade samman, det var vattenskador, dödsfall i släkten och jag vet inte allt. Man trodde inte sina ögon när man läste om allt som kunde drabbade henne.

Tillslut tyckte Vidalila här på BT att det var dags att hjälpa till när Vinnaren var på väg att ge upp helt. Tyvärr finns inte tråden kvar, det var helt underbar läsning om hur folk ställde upp. (Enligt reglerna får man inte ha insamlingar och någon nämnde pengainsamling i ett inlägg (vilket det inte blev eller var fråga om).)

Som tur var hade vi någorlunda koll på varandra och löste det praktiska via våra gästböcker och inboxar.

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2892469-3.html

• Wicsen

Tack för svaret! Jag minns att jag tyckte det vart så härligt att alla ställde upp.

• Duchess

Jag tror att Vidalila och Dolliver hjälpte till i köket på bröllopsfesten. Vinnarens bröllop är ett av mina bästa BT-minnen

• Fenixx

ja det kommer jag också ihåg. så fantastiskt hur alla engagerade sig.

• HurraViSkaGiftaOss

Hoppas bara hon inte hittade på allt för att få hjälp...

Nej, jag är inte ett dugg misstänksam

• Toblerone

Vad uppriktigt GLAD jag blir över att läsa det här! Tänk att det finns människor som ställer upp.. :)

• Aleta

Hon bad inte om hjälp överhuvudtaget utan allt som hände henne kom fram i trådarna. Tillslut när hon var helt nerdeppad och hade bestämt sig för att ställa in bröllopet (det var inte långt kvar) tog Vidalila initiativet att hjälpa till.
    Dolliver och Vidalila var till och med på plats så de hade säkert märkt om det var något fuffens.

Man lär ju känna varandra här på BT och blir vänner. Vinnaren fick helt enkelt hjälp av sina BT-vänner, inta av alla som finns här.

Däremot så stängdes tråden där vi diskuterade och samordnade hur vi kunde hjälpa till. (Folk erbjöd sig att låna ut saker som fattades t ex.) Att den stängdes var för att det är förbjudet med insamlingar här på BT och någon föreslog att vi skulle samla in pengar (vilket röstades ner). Det skulle ju bli ganska tråkig stämning här om folk började tigga av varandra.

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-12-17 22:48:57 följande:
    Hoppas bara hon inte hittade på allt för att få hjälp...Nej, jag är inte ett dugg misstänksam
Svar på tråden Hur gick det sen för tjejen??