Dominikanska Republiken
någon som varit dit (eller ska dit för all del) som vill berätta lite?
någon som varit dit (eller ska dit för all del) som vill berätta lite?
Vi var där på vår bröllopsresa. Jättehärligt land, hur vackert som helst och alla människor är helt underbart härliga. Vi var i Cabarete på nordkusten som är en ort som kanske framför allt är inriktad på kite- och windsurfing turism, men stranden är jättehärlig och det ligger massor med små barar och restauranger längs den. Detta är ett resmål som jag definitivt kan rekomendera.
Vi ska gifta oss i Dominikanska Republiken snart Kan berätta mer när vi kommit hem! Längtar sååååå! Har bokat allt via Lime Travel.
Jag har också varit i Cabarete.
Vi valde bort all inclusive på hotellet och det var tur!
Stranden är full av helt undervara restauranger. De ligger precis på stranden, så man går i sanden dit. Vi åt på olika nästan varje kväll och var alltid nöjda. Bara en kväll testade vi hotellets all inclusive buffé och även om den var OK så gick det inte att jämföra med alla mysiga strandrestauranger.
Folk var väldigt vänliga och det funkade bra med barn utom i havet, vågorna är höga, ibland för höga även för vuxna.
Stranden är stor och det finns förstås försäljare, men de har skjortor med nummer på, så välj en och handla någon pryl så kan ni säga att ni redan har handlat av nummer 18 eller så. Dessa människor städar nämligen stranden mot att de får sälja saker.
Man kan åka på utflykter. Det finns t ex seriös valsafari. I och runt Cabarete fanns det också mycket att göra. Vattenfallsturen såg häftig ut, men vi hade småbarn med oss så det funkade inte. Gå till en butik med utflykter och välj!
Tack för tips! :)
Vi har bokat och ska gifta oss på Dominikanska Republiken i Punta Cana. Vi har bokat 13 nätter och ser verkligen fram emot det. Vi har bokat med Deluxe.
Har varit i Cabarete 4 ggr, det var en härlig tid. Blandade upplevelser. Men strandremsan är underbar. Kan rekommendera playa grande om man vill åka ett par timmar bort och uppleva en riktig karibisk strand.
Åh, vad jag skulle kunna berätta om detta ställe..
Men jag var inte del av all inclusive människorna utan vi körde pack-packer stilen istället vilket genererade i en mängd erfarenheter.
Men jag rekommenderar dominiskanska trots att det nu för tiden är invaderat av svenskar vilket är rätt trist.
Ser att jag stavat lite galet, men det kanske går att förstå iaf...
Vi ska oxå åka till punta cana, "agbe" när ska ni gifta er där. Vi åker på honeymoon 1/3. Åker oxå med deluxe, ska bo all princess resort & spa, tror jag det heter.
Vi åker den 22/3 och ska gifta oss den 27/3. Lycka till och hoppas att ni får en underbar honeymoon. Jag har varit till Dominikanska tidigare och tyckte att det var underbart. Den gången var jag i Playa Dorada, men ser verkligen fram emot Punta Cana som jag tror är ett riktigt paradis.
en drömmande brud skrev 2009-01-28 14:11:28 följande:
Jag kom hem från Dominikanska för 2 veckor sedan och förutom att vi var sjuka halva tiden så var vi jättenöjda. Dominikanska är supertrevligt! Finns massor att hitta på för den som vill det och fina stränder men inga paradisstränder om man är ute efter det. VI bodde i Sosua och den viken är jättemysig men var även och kollade in Cabarete. Sosua är generellt MYCKET billigare för Cabarete var de svenska priser istort sett men de var oxå läckert.
Som sagt jag rekommenderar det varmt för det finns något för alla!
Lycka till! :)
Vi åker till punta cana i juni och gifter oss,var i cabarete för 8 år sedan å d var helt underbart,långa finkorniga stränder och underbara palmer,tycker inte shoppingen var nått att ha men d kan juh vara lika bra,finns så mycket annat att göra å se.tycker att priserna på mat var rätt höga,vi tog en vecka all inclusive å en vecka utan,kostade på plats 100 kr om dagen,tycker d var väldigt billigt,även om man gick ut å åt nån kväll så hade man ändå igen pengarna om man åt lunch och drack nån cuba libre ;) tror d kan vara billigare att köpa till sig det på plats en via charter arrangörerna.