Då var man äntligen gift!
I lördags blev vi Herr o Fru Perlestam och det var en magisk dag!
Vi var oroliga dagarna innan för att den rätta känslan inte skulle infinna sig då vi varit ganska stressade hela veckan. Men vi oroade oss i onödan. Vi gjorde oss iordning hemma (hade anlitat en frilansande friösr och makeupartist) men innan jag var klar så åkte min man till hotellet för att checka in, samt hämtade upp fotografen.
Jag kommer aldrig glömma hans blick då jag kliver ur bilen framför församlinghuset, vars lokaler vi lånade för fotografering, han såg helt tagen ut och tur var det eftersom jag själv för en gångs skull kände mig riktigt fin!
Fotograferingen gick över förväntan bra trots att vi var nervösa och otåliga. Till kyrkan kom vi 5 minuter för sent...
Stunden tillsammans innan kyrkdörrarna slår upp skulle jag inte vilja vara utan, vi var så spända och glada båda två och kunde inte sluta le och titta på varandra. När dörrarna äntligen öppnades så gick det en ilning genom hela kroppen av lycka!
Underbart att gå in och se alla våra nära o kära med tårar i ögonen. Tom prästen var rörd!
Vigseln var underbar, prästen fantastisk, solisten magnifik! Jag trodde aldrig att det skulle kännas så intimt och personligt och känslosamt som det gjorde. Det var magiskt!
Visst hände det två så olyckor, min man sa fel när han skulle säga löftena och jag snubblade till när vi skulle gå ut (har ett fint blåmärke på knät som minne =)) men det gjorde ingenting!
Festen blev precis så lättsam som vi önskat, fina tal, mycket dans och massor av skratt. Dagen kunde inte blivit bättre och inte natten heller. Vi bodde på underbara MayFair hotel (Malmö) som verkligen kan rekommenderas!
Till alla er som har dagen kvar vill jag säga, NJUT! Det är precis så underbart som man tror! Har haft lite bröllopsblues nu dagarna efter, saknar hela upplevelsen, men nu får vi njuta av varandra och vardagen istället!
Lite bilder finns i galleriet, lägger in fotografens efter att jag fått dem!
=) Fru Perlestam