• lillalyckan

Vågar jag?

Har bestämt mig för att jag ska fria till min sambo om ett par månader. Men det är ju hur läskigt som helst! Vågar jag verkligen? Vi har pratat om bröllop och förlovning men jag vill inte att det ska vara något vi kommer överens om, jag vill ha ett frieri inblandat. Och om ja känner min karl rätt så är det upp till mig om det ska hända ;)
    Någon som har gjort det och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Vågar jag?
  • BelleA

Jag friade till min sambo för några veckor sedan. Jag hade bestämt mig för att "idag ska det ske" och sedan när kvällen kom och vi låg i sängen så hade jag fortfarande inte vågat fråga. Sen vet jag inte riktigt hur det gick till men det var en lååång stund av intensiv ögonkontakt och tårar som rann och sen frågade jag. Och då var det en sådan lättnad! Jag vågade! Stämningen hade verkligen hunnit byggas upp och han förstod ju långt innan jag fick ur mig frågan vad jag var på väg att göra. Han sa ja och efter det så har vi hunnit beställa och hämta ut egen designade ringar och har pratat en del om hur och när vi vill ha bröllopet. Men vi har tänkt september nästa år så förberedelserna kommer nog komma igång mer på riktigt efter nyår.

Hur som helst, våga fråga! För mig kändes det helt underbart! Lycka till! (Jag skulle aldrig kunnat hålla mig i några månader när jag väl bestämt mig)

• lillalyckan

jag skulle vilja överraska honom och då redan ha ringar och allting klart, därför behöver jag lite tid att fixa de. Har lite gamla släktringar som jag vill göra min ring av och det kan ju ta ett par veckor därför måste jag hålla mig! Vill så gärna byta ringar direkt så att det lixom är på riktigt eller vad man ska säga... men jag måste ventilera mig här ;)

• lillalyckan

Ingen annan som vill berätta hur de gick till när ni friade?

• lillalyckan

Ingen annan som vill berätta hur de gick till när ni friade?

• Toblerone

Jag friade och fick nej. :D Eller, jag fick inte nej, jag fick inget svar alls! HAN ville fria.. så här har jag väntat och väntat och LÄNGTAT och så skedde det ihelgen.. Vilken lycka! Hemma i soffan men tillfället kunde inte blivit vackrare.. :)
    Ringarna är beställda och vi väntar med spänning!

Svar på tråden Vågar jag?