Inlägg från: Pnuso |Visa alla inlägg
  • Pnuso

Mars 2009 del 2

Hej alla!

Paniken sprider sig här, inget går som vi vill. Än så länge varken lokaler eller vigselförättare bokade. Inga inbjudningskort, ingen tilltänkt frisyr och make up, inga skor till mig eller skjorta till honom. Vi har inte heller skickat in några papper till skattemyndigheten (problem med namnbytet). Tja, kort sagt - inget klart. Ursäkta men är lite smått negativ idag...

Men det är tid kvar att ordna upp allt på, så gifta ska vi bli iaf :)

• Pnuso

Fam Hull , Ja, det ska nog lösa sig. Var lite negativ igår efter att ha pratat med PRV om namnbyte. Vi gifter oss den 20 mars och visst finns det tid kvar att få allt klart. Vi har bestämt hur vi vill ha det och när väl vigselförättaren är bokad så kan vi boka in det andra och hoppas vi kan vara där vi har tänkt.

Ni håller på att kolla på ring förstår jag. Jag är himla nöjd med min, den ligger här hemma och väntar :) Vi gjode både förlovningsringar och min vigselring samtidigt till vår förlovning i september. Var runt och tittade överallt ända tills vi hittade en guldsmed som förstod vad vi ville ha och var jätteduktig. Kul att det är flera här som "gör" sina egna ringar.

• Pnuso

Fam Hull, Skönt att du kan få till ringen som du vill och kul med lite udda förlovningsring från Thailand.

• Pnuso

Vill nu,
    Ja, det löser sig säkert. Nu har vi fått tag i en vigselförättare som kan viga oss... behöver bara ansöka om att hon får viga oss i den kommunen.

Tyvärr gick ytterligare en sak fel idag. Resturangen vi hade tänkt ha festen på ska stänga under en period, de öppnar veckan efter vårt bröllop och det var inte klart när vi hörde oss för i slutet av förra året. Dumt av oss att inte boka in dag + tid då, men vi vågade inte efterssom vi inte hade någon som kunde viga oss. Nu filar vi på en tredje reservplan, bråttom bråttom nu.

• Pnuso

Marie och Mikael, Jag hoppas det löser sig med din klänning.

Vi börjar äntligen få bokat lite saker och det känns jätteskönt.

Nu börjar det verkligen närma sig till mars. Någon som börjat bli nervös än?

• Pnuso

:) Med allt strul har jag inte hunnit bli nervös än, men jag vet att det kommer.

Idag ska vi göra layouten på våra inbjudningskort, min sambos syster är illustratör och ska hjälpa oss.

• Pnuso

Marie och Mikael,

Vad skönt att du kunde få klänningen fixad.

Jag har aldrig varit på bröllopsmässa, hoppas du får trevligt! Själv får jag vänta tills den siste jan för mässan i Malmö :)

• Pnuso

Idag kom papprerna tillbaka med godkännande att vi får gifta oss. Inget oväntat svar precis, men så skönt att den biten är klar. Dessutom har vår vigselförrättare ansökt om att få viga oss i en annan kommun och det har också blivit godkänt. Äntligen börjar våra planer gå åt vårt håll :)

Wiimii, hur fungerar Xtravaganza? Vill verkligen bli av med lite av mig.

• Pnuso

Åh vad roligt att ha fått sin klänning. Idag var jag och letade BH för att kunna ta måtten kring bysten för min. Övrigt har vi bestämt oss att beställa tårtan där vi äter, så vi tar allt på bröllopsdagen på ett ställe. Känns skönt att ha bestämt sig.

I helgen bär det av till Köpenhamn för att leta skor. marsros, visst är det svårt att veta vilka skor man ska ha. Jag vill inte ha med hög smal klack och sjunka ner i en sumpig gräsmatta :)

Just nu letar vi boende för bröllopsnatten/helgen. Dyrt att bo på hotell säger jag bara...

• Pnuso

Ja, nu närmar sig mars med stormsteg!

I helgen var jag i Köpenhamn. Köpte smink (ska sminka mig själv på bröllopsdagen) och så hittade jag underkläder som jag bara ska prova till klänningen för att se att de inte syns igenom.

Dessutom hittade jag skor. Jag ville ha ett par grå/silvergrå skor och hittade ett par mörkgrå med lite silverkänsla. Tror ni att man kan ha mörgrå skor? Gillade dem och de satt bra, men lite nervös att de är för mörka så måste prova till klänningen.

Svar på tråden Mars 2009 del 2